hobby hersteller (Gezocht)
door etienne lava , Bredene aan Zee, België, 23-04-2015, 15:07 (3742 dagen geleden)
Hoi radiovrienden.
Ik ben een verzamelaar van oude lampenradios maar bezit ook enkele oude transistorradios van de jaren 60.Bezit een Schaub Lorenz Touring T50 Aut.die ik zou willen laten nazien.Is er iemand in mijn streek (ik woon in Bredene a/Zee)of
west of oost vlaanderen die aan dit type van radio kan werken tegen vergoeding?
Met dank voor een reactie.
Etienne
Bredene a/Zee.
Om privacy-redenen is het telefoonnummer verwijderd.
hobby hersteller
door freddy vercruyce, 23-04-2015, 16:51 (3742 dagen geleden) @ etienne lava
Gewijzigd door freddy vercruyce, 23-04-2015, 16:55
Hallo Etienne je kan het eens vragen aan Frans raes uit Bredene
Vlak bij huis dus Grt Freddy
hobby hersteller
door etienne lava , Bredene aan Zee, België, 23-04-2015, 19:25 (3742 dagen geleden) @ freddy vercruyce
Ah hallo Freddy,
Bedankt voor de info.
Zal deze Mr.Raes zijn telefoonnr een keer opzoeken en hem contacteren.
T'is een keer iets anders hé dan de lampenradiootjes.......
(en het neemt gelukkiglijk minder plaats in...??!!!!)
Groeten uit Bredene,Etienne.
hobby hersteller
door ruudtx , Utrecht, 23-04-2015, 17:19 (3742 dagen geleden) @ etienne lava
Meteen maar een lastige radio.
Hier zit een accuutje in dat altijd zorgt voor einde ontvangst.
Zorgt voor basis stroom constant houden ook bij mindere voedings/batterij spanning
Kan ook vervangen worden door 2 Si diodes, kenners weten wel hoe.
hobby hersteller
door etienne lava , Bredene aan Zee, België, 23-04-2015, 19:30 (3742 dagen geleden) @ ruudtx
Hoi,bedankt voor de info.
Ja,inderdaad,toen ik hem begon na te zien wist ik dat daar ergens het probleem hem zou voordoen,rond dit celletje is het inderdaad nogal groenachtig van kleur wat weinig goeds voorspelde.Had ook al gezien op internet dat dit kan vervangen worden door 2 diodes en 1 condensator,maar dit is inderdaad iets voor een kenner.Heb van Freddy een naam doorgekregen en zal eens navragen.
Nogmaals bedankt en groeten uit Bredene a/Zee Belgie.
Etienne.
hobby hersteller
door ruudtx , Utrecht, 24-04-2015, 16:50 (3741 dagen geleden) @ etienne lava
Toen ik je bericht las dacht ik eens mijn eigen defecte exemplaar, gekregen als sloop, op te graven en nog eens na te kijken.
Eerst maar eens gemeten bij de basisstroom diodes die er al tervanging accu al in waren gesoldeerd (een condensator is niet nodig maar voorkomt wat brom bij gebruik netadapter) Terwijl ik de meetpen aan de diodes drukte veranderde het bromgeluid en was er opeens even ontvangst !!
De diodes waren er gewoon niet goed ingesoldeerd, en na doorsolderen speelt het toestel weer. Zeer goed op MG en KG, LG niet omdat de draadjes van een spoel op de ferrietstaaf losliggen. Ook FM doet het redelijk, maar nog niet goed, misschien te lage voedingssapnning gebruikt.
Is geweldige radio, geeft waanzinnig goed geluid wegens grote luidspreker en gevoelige ontvangst. Met KG fijnafstemmimng.
Loodzwaar, zelfs zonder batterijen, netvoeding zit er niet in.
Bij mij ontbreekt nu wel de knoppen volume en afstemming en het draaghengsel.
Kast is beschadigd, keer flink gevallen waarschijnlijk.
hobby hersteller
door etienne lava , Bredene aan Zee, België, 25-04-2015, 07:35 (3740 dagen geleden) @ ruudtx
Hallo,goedemorgen.
Zo zie je dat een vraagje ook een andere oplossing kan teweeg brengen.....dank zij dit forum!!!Veel succes met het vinden van een ander slooptoestel die compleet is zodanig dat de Uwe terug volledig in eer is hersteld.Misschien moet je een nieuwe draad starten en op zoek gaan hiernaar..??
Spelen inderdaad zeer goed en zijn loodzwaar.Iets anders dan de toestellen van nu.Alleen al de vormgeving is prachtig,natuurlijk ook nostalgie....heb deze radio's indertijd gekend maar toen waren de centen er niet.Bedankt voor de info en groeten uit Bredene a/Zee.Etienne.
Etienne , zie mail
door Frans , Bredene, België, 24-04-2015, 18:12 (3741 dagen geleden) @ etienne lava
[ Geen tekst ]