Deze UHF modulator gezocht (Gezocht)
Hallo allemaal
Voor een projectje ben ik op zoek naar deze afgebeelde UHF-modulator.
Naar verluid zou deze uit een Samsung video afkomstig zijn.
Ik heb ongeveer dezelfde op Ebay gekocht en die laat zich prima afstemmen op 600 MHz.Maar hij moet eigenlijk zenden op 1200 MHz, de tweede harmonische dus.
Die van Ebay geeft echter geen enkel zichtbaar signaal op de spectrum analyser.Op 600 prima op 1200 helemaal niets.
Prijs komen we wel uit
Bij voorbaat dank.
Theo
Deze UHF modulator gezocht
Weet je heel zeker dat die uit een Samsung komt? Het nummer doet me er niet onmiddelijk aan denken.
Ik ga eens spitten maar ik heb niet alles gesorteerd of op 1 plaats liggen (understatement) dus dat kan wat voeten in aarde hebben.
Hoi Maarten
Op een Hongaarse site heb ik een afbeelding gevonden, die er sprekend op lijkt.
Deze zou van ALPS zijn.
Dit staat er bij:
Product name MODULATOR 17
Description RF-CONV.PHILIPS 214.31956 ALPS
Dit is de site
http://www.hqelektronika.hu/en/search?q=MODULATOR&p=2
met vriendelijke groet
Theo
Dat bevestigt mijn eerste onuitgesproken vermoeden, namelijk dat dat 5-cijferige nummer op de jouwe naar Philips zou kunnen wijzen (het was vrij gebruikelijk om op onderdelen de eerste 4 tot 7 cijfers van een 12NC weg te laten). Dan weet ik een klen beetje in welke hoek ik het moet zoeken.
Hoi Theo,
Ik weet niet of je nog steeds op zoek bent, maar ik ben wel een (klein) stapje verder.
Ik verwacht aan de hand van het nummer een beetje dat deze modulator gebruikt is in modellen uit Krefeld van ergens rond 1987/1988.
Ergens de komende maand zal ik nog wel wat afstapelen van die jaargangen, dus misschien word ik nog wijzer.
Jep, aangetroffen in de VR6470. Ik kan er vast wel een demonteren als je er nog eentje zoekt.