gezocht voor pm2403 deksel batterijvak en polariteitsindcator (Gezocht)
Voor een philips pm2403 zoek ik een deksel voor het batterijcompartiment en een polarteitsindicator.
Het deksel zou ik kunnen maken uit een zijwand van een verongelukte pm2400, pm24012 oid, maar een origineel deksel is natuurlijk ook goed.
Het polariteitsindicatortje is een simpel draaispoelmetertje. Het binnewerk lag in 3 delen in het huis. Philips had soortgelijke metertjes op de bandrecorders zitten. Heeft iemand nog zoiets liggen?
groeten , Hans PA0H
gezocht voor pm2403 deksel batterijvak en polariteitsindcator
Beste Hans,
let op, er zijn verscheidene varianten geweest van de PM2403. Het is altijd beter een foto te plaatsen.
Mocht er geen ander gehoor zijn, ik heb nog een gebarsten behuizing van een PM2412 die als donor zou kunnen dienen.
groeten
Kris
elukte pm2400, pm24012 oid, maar een origineel deksel is natuurlijk ook goed.
Het polariteitsindicatortje is een simpel draaispoelmetertje. Het binnenwerk lag in 3 delen in het huis. Philips had soortgelijke metertjes op de bandrecorders zitten.
groeten , Hans PA0H
Dit was toch wel een speciaal metertje, waarbij de wijzer normaal in het midden staat. De schaal heeft drie aanduidingen minus, wisselstroom en plus.
Omdat de meter batterijen aan boord heeft, zou je in het ultieme geval iets met opamps en leds kunnen maken.
Dat is in elk geval mooi. Aan een gezond zijwandje heb ik genoeg. Dus als dat er nog aan zit, kan het als donor dienen. Ik wacht nog even af of er een originele ergens is,anders moet ie het maar worden.
groeten , Hans PA0H
Is maar een gewoon draaispoelmetertje. Het is normale gedrag van een draaispoelmeter. Op wisselstroom geen uitslag en op gelijk al naar de richting van de stroom.
Het lukt wel een meterje aan te passen voor de rustsand in het midden.
Groeten , Hans PA0H
Het lukt wel een meterje aan te passen voor de rustsand in het midden.
Het is maar een heel simpel metertje hoor.