Transdevel "for transistor cirquit development" voor liefhebber (Algemeen)

door Alquin @, 28-12-2021, 12:13 (1272 dagen geleden)

De transdevel is een ontwikkelkast van Veramin Holland met vele schakelaars en connectoren. Ik hoop hier en liefhebber blij mee te maken. Als je interesse hebt kan je me mailen (aad_brouwer@hotmail.com) of bellen/appen op 06 5324 0636

Groet, Aad Brouwer

Transdevel "for transistor cirquit development" voor liefhebber

door Alquin @, 28-12-2021, 15:10 (1272 dagen geleden) @ Alquin

Zie foto....[image]

door soundman2 @, Wouw, 28-12-2021, 18:05 (1272 dagen geleden) @ Alquin
Gewijzigd door soundman2, 28-12-2021, 18:09

Je moet wel aangeven wat je er voor wil hebben (forumregels)
Het geven van telefoonnummers en emailadressen is feitelijk niet gewenst. Het kan ongewenste telefoontjes opleveren en spamrobots zorgen er dan weer voor dat de mailbox spamgevoelig wordt.
Deelnemers van het forum, die ingelogd zijn, kunnen je altijd bereiken via het envelopje naast je naam.

door Ad Zijlmans @, Made, 28-12-2021, 19:27 (1272 dagen geleden) @ Alquin

Zie je mail..

M.vr.gr.
Ad

door Alquin @, 28-12-2021, 22:23 (1272 dagen geleden) @ soundman2

Excuus Soundman2, ik zocht een plekje waar de kast gewaardeerd wordt en zal niet langer deelnemen aan dit forum. Geruild met Ad voor een fles wijn..... Je mag dit bericht en mij verwijderen als dat mogelijk is.

Groetend, Alquin

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 28-12-2021, 22:42 (1272 dagen geleden) @ Alquin

Soundman is geen moderator, dus van verwijderen gaat niets komen. Elk forum heeft zo zijn regels, gebruikers moeten niet op de stoel van de moderator gaan zitten, maar vragen om verduidelijking onder verwijzing naar de regels is geen probleem zolang de intentie goed is, net zoals trouwens de intentie van jouw aanbieding (leuk ding trouwens, kende zoiets nog niet).

Hoe dan ook, je bent en blijft hier van harte welkom.

Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker (Admin)

door Johan TEAC @, Steenbergen, 29-12-2021, 00:18 (1272 dagen geleden) @ Alquin

OOOOOOOh wat vind ik dit mooi
dit probeer ik dus al zo lang
dit forum is niet voor winst

er zijn figuren hier die iets van philips gejat hebben voor 1 euro en dat voor 100 euro hier proberen te verkopen

als je het mooi vind wat ik aan bied krijg je het gratis van mij
wil ik er geld op verdienen zet ik het wel op ebay

--
The magic smoke keeps us bussy

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-12-2021, 13:35 (1271 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Maarten Bakker, 29-12-2021, 13:40

Ik kreeg er een vraag over, dus voor de volledigheid:

Ik bedoel hiermee dus dat niemand wat te verwijten is. Henk modereerde niet (zoals Alquin kennelijk dacht) en Alquin had goede intenties (bij geen vermelding van vraagprijs, wordt iets verondersteld gratis of tegen symbolische ruil te worden aangeboden, na vraag om verduidelijking bleek dat het geval te zijn).

Dat laatste zal ik nog in de regels verduidelijken.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 29-12-2021, 14:20 (1271 dagen geleden) @ Ad Zijlmans

Dag Ad, het is een apparaat om transistors in te stellen.
Een artikel staat in het boekje "Doe het eens met transistors" van de Muiderkring 1961.
Op bladzijde 36 staat een schakeling die misschien toepasbaar is om het uit te zoeken.
Succes ermee en groet, Ben

[image]

door Ad Zijlmans @, Made, 29-12-2021, 16:49 (1271 dagen geleden) @ Ben

Dank voor de tip Ben.

Ik had al het idee dat het bedoeld was om te experimenteren met transistor-instellingen en jouw link bevestigt dat. Ik heb het boekje gevonden in de NVHR bibliotheek en het artikel beschrijft precies deze toepassing.

Ik begreep van Alquin dat Veramin Holland een elektronica bedrijf in Leiden is geweest. Veel kan ik er niet van terugvinden, alleen een paar personeelsadvertenties uit begin jaren 60, bijvoorbeeld deze uit het Leidsch Dagblad van 5 augustus 1961.

[image]

Als ik het apparaat hier heb, zal ik tzt. proberen mijn bevindingen hier te delen.

Met vriendelijke groet,
Ad Zijlmans