Ter overname gevraagd Philips PH8522 (Gezocht)
door P. de Koning , Castricum, 24-02-2025, 14:06 (66 dagen geleden)
Heeft iemand zo'n radio/casette ter overname?
(foto geleend van het radio museum)
--
Ik heb elke dag Koningsdag
Met vriendelijke groet,
Peter de Koning
Ter overname gevraagd Philips PH8522
door Otto , Drenthe, 26-02-2025, 21:03 (64 dagen geleden) @ P. de Koning
Heeft iemand zo'n radio/casette ter overname?
(foto geleend van het radio museum)
Hallo Peter,
Zoek je die radio voor een speciale reden?
Ik heb er één totaal verwaarloosde in de werkplaats staan:
Mist het één en ander, maar speelt nog altijd. Is ca. 50 jaar geleden gekocht door mijn vader, en is altijd in de familie geweest. Heeft emotionele waarde voor mij, maar als iemand er heil in ziet om hem weer helemaal in oude glorie te hertellen, wil ik er wel afstand van doen.
Otto
--
Ohm sweet Ohm...
door P. de Koning , Castricum, 03-03-2025, 16:04 (59 dagen geleden) @ Otto
Inmiddels de vraag uitgezet op Finn
--
Met vriendelijke groet,
Peter de Koning
door P. de Koning , Castricum, 28-02-2025, 14:27 (62 dagen geleden) @ P. de Koning
Zie je mail
--
Met vriendelijke groet,
Peter de Koning
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 28-02-2025, 15:46 (62 dagen geleden) @ P. de Koning
Gewijzigd door Maarten Bakker, 28-02-2025, 15:51
Kan dit een model voor de Duitse markt zijn geweest? In dat geval zou je daar de beste kans op succes hebben. Ik verwacht dat varianten voor onze of andere markten eerder bekend staan als Philips 22RR522 of Aristona/Siera/etc AR8522 of SA8522.
EDIT: uiterlijk nogal een verschil met de oudbolliger aandoende 22RR522... Dus misschien niet om een gat in de markt in een specifiek land op te vullen maar ook elders verkocht als gemoderniseerde uitvoering. Afgaande op de /19 uitvoering op rmorg zou ik (ook) naar scandinavië kijken.
door Otto , Drenthe, 02-03-2025, 16:03 (60 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Kan dit een model voor de Duitse markt zijn geweest? In dat geval zou je daar de beste kans op succes hebben. Ik verwacht dat varianten voor onze of andere markten eerder bekend staan als Philips 22RR522 of Aristona/Siera/etc AR8522 of SA8522.
Hallo Maarten,
Mijn vader heeft de radio destijds gewoon in de Phlipswinkel in Stadskanaal gekocht. Zegt natuurlijk niets over de markt waarvoor die bedoeld was, daarom even een foto gemaakt van het typeplaatje op mijn exemplaar:
--
Ohm sweet Ohm...
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 02-03-2025, 16:28 (60 dagen geleden) @ Otto
In die tijd stond /22 voor Duitsland dus dat was het niet. /19 stond voor Zweden (of andere landen waar dezelfe strengere keuringseisen golden; kan ook een wat algemener exportmodel zijn geweest of een model dat voor Zweden was maar uiteindelijk niet geleverd).
TC is Tessenderlo, daar kwamen gedurende een paar jaar veel Portables vandaan.