Schaubt lorenz music center 5001 LDR (Algemeen)
Hallo ,
Ik heb deze radio / taperecorder op de kop kunnen tikken maar Ldr die zorgt bij het terugspoelen dat de tape tijdig stopt is defect . Het betreft een LDR05 . is daarvoor een equivalent of heeft toevallig iemand deze nog ergens liggen ?
Alvast bedankt !
Schaubt lorenz music center 5001 LDR
Hallo Bart,
Ik weet niet welke uit voering de LDR05 in jouw bandrecorder heeft. Als je een foto op het Forum plaatst helpt dat bij het zoeken van een alternatief.
Ik heb geen datasheet, maar volgens mij is de LDR05 weerstand bij dark >1M en bij light ca. 100Ohm of nog iets lager.
Op mijn werktafel liggen een aantal gelijke LDR die meten bij dark >200K en bij light rond 100Ohm.
De fysieke afmetingen zijn ca. 5x5mm met dikte 1,5mm.
Als je interesse hebt, kan ik je gratis een exemplaar toesturen.
Bij interesse stuur maar een berichtje via het envelopje, René
Schaubt lorenz music center 5001 LDR
Je moet trouwens niet te gauw denken dat de LDR stuk is,de band heeft aan het einde van het terugspoelen wel een aardige "remweg".
Het duurt na het terugspoelen wel 10-20 seconden voordat de teveel teruggespoelde doorzichtige aanloopband weer voorbij de LDR is.
Op dat moment hoor je in de verte een beschaafd klikje van een relais en wordt het geluid weer ingeschakeld.
Als de LDR defect is hoor je dus niets als het doorzichtige deel van de aanloopband voorbij is en stopt het terugspoelen op het nooduitschakelcontact anders zou de band in zo'n geval aan flarden getrokken worden.
Henk