Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 vraag (Algemeen)

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 31-05-2025, 14:42 (2 dagen geleden)

Ik heb een Blackmagic Design Teranex 2D Processor, die een Thunderbolt aansluiting heeft in de vorm van een Mini Display poort (Thunderbolt 2). Ik wil die aansluiten op m'n computer, die een USB-C aansluiting heeft (Thunderbolt 3). Nou zie ik bij een aantal aanbieder kabels te koop, maar dat noemt men dan steeeds een USB-C naar Mini Display poort kabel en ik krijg de indruk dat het dan andersom (van Mini Display Poort naar USB-C) niet zou werken. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij adviseren welke kabel ik zou kunnen gebruiken?

Deze klein afbeelding van de twee aansluitingen heb ik van internet geleend:

[image]

Met vriendelijke groeten

Ben

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 vraag

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-05-2025, 15:15 (2 dagen geleden) @ BenM

Zoals ik de specs van de Blackmagic lees, functioneert die poort vooral als uitgang, hetzij DP hetzij PCIe. Voor zover de USB-C op je PC als DP configureerbaar is, zal dat doorgaans ook een uitgang zijn. Uit de losse pols zou ik zeggen dat je een specifieke Thunderbolt kaart nodig hebt die alle functies van dat protocol ondersteunt die de Blackmagic gebruikt.

Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3 vraag

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 31-05-2025, 16:54 (1 dag en 22 uur geleden) @ Maarten Bakker

Dank je, Maarten. Ik heb de detailspec's van de PC nog 's bekeken en ik denk dat je helemaal gelijk hebt, de Thunderbolt poorten op die PC zijn "outputs" en geen inputs. Ik ga op zoek naar een Thunderbolt PCIe kaart. De Thunderbolt op de Teranec is inderdaad vooral ook een output poort (om het gedigitaliseerde video en audiosignaal naar de computer te sturen)

--
Met vriendelijke groeten,
Ben