Ethernet naar usb (Algemeen)
door soundman2 , Wouw, 05-06-2025, 15:45 (1 dag en 19 uur geleden)
Gewijzigd door soundman2, 05-06-2025, 15:50
Ik wil een printer kopen,waar alleen wifi op zit en een USB aansluiting
Ik heb een bedraad netwerk in huis. Kan ik een ethernet naar usb converter gebruiken, om de printer bedraad aan te sluiten. De adapters kosten niet de hoofdprijs (rond 10 Euro).
Het moet dus tweewegverkeer aankunnen omdat printers weer communiceren met met de PC's.
Voor een oude lineprinter gebruik een een Axis printerservertje, maar daar zit nog geen USB aansluiting op.
Wie heeft er ervaring mee?
Ethernet naar usb
door HM , Hilversum, 05-06-2025, 17:19 (1 dag en 17 uur geleden) @ soundman2
Waarom niet een heel simpel acces punt en de printer draadloos gebruiken zoals hij bedoeld is ?
Ethernet naar usb
door soundman2 , Wouw, 05-06-2025, 17:35 (1 dag en 17 uur geleden) @ HM
Waarom niet een heel simpel acces punt en de printer draadloos gebruiken zoals hij bedoeld is ?
Als er nou toevallig eens geen wifi netwerk aanwezig is? USB zit er ook niet voor niets op de printer.
Ethernet naar usb
door Martina , 05-06-2025, 19:34 (1 dag en 15 uur geleden) @ soundman2
Als er nou toevallig eens geen wifi netwerk aanwezig is? USB zit er ook niet voor niets op de printer.
Gewoon even een uurtje wachten tot de wifi er weer is, in de tussentijd relax met een kopje koffie ofzo.
Ethernet naar usb
door soundman2 , Wouw, 05-06-2025, 19:48 (1 dag en 14 uur geleden) @ Martina
Ik zou graag een antwoord op mijn vraag hebben.
"Ik wil een printer kopen,waar alleen wifi op zit en een USB aansluiting
Ik heb een bedraad netwerk in huis. Kan ik een ethernet naar usb converter gebruiken, om de printer bedraad aan te sluiten."
Ethernet naar usb
door bruno , Tienen ( Belgie ), 05-06-2025, 20:31 (1 dag en 14 uur geleden) @ soundman2
Beste , ooit iets gelijkaardigs aan deze gebruikt : https://de.assmann.shop/en/Computer-and-Office/Network-and-Printserver/Fast-Ethernet-Print-Server...
Was een oude printer die behouden moest blijven voor een bepaalde toepassing was toen redelijk wat config werk. Printerserver ondersteunde toen niet alle printers en er was een lijst van ondersteunde printers beschikbaar.
Misschien beter een printer selecteren met nog een ethernetaansluiting.
Groeten.
Ethernet naar usb
door HM , Hilversum, 06-06-2025, 07:17 (1 dag en 3 uur geleden) @ soundman2
Gewijzigd door HM, 06-06-2025, 07:19
Een acces punt MAAKT wifi vanaf jouw bedrade netwerk.
Je kunt dat behoorlijk dicht zetten zodat je netwerk veilig blijft als dat voor jouw een punt is.
Daarnaast, wifi geeft hele leuke mogelijkheden om ook andere, al dan niet hobby gerelateerde zaken te kunnen gebruiken.
Ook een bijkomend voordeel, je kunt die printer dan overal neerzetten zonder dat je opnieuw die kabel moet aansluiten.
Ethernet naar usb
door BenM
, Bunschoten, 05-06-2025, 20:44 (1 dag en 14 uur geleden) @ soundman2
Ik denk dat de vraag is of de printer ethernet via usb ondersteund. Ik had een laptop met alleen USB aansluitingen maar kon dan via een USB naar Ethernet adapter de laptop op het ethernet koppelen. Ik moest dan uiteraard het netwerk wel configureren op de laptop. Vandaar mijn vraag, kan die printer ethernet configureren?
--
Met vriendelijke groeten,
Ben
Ethernet naar usb
door henk vdb , Breda, 05-06-2025, 21:07 (1 dag en 13 uur geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 05-06-2025, 21:17
Wat voor USB-aansluiting zit er op de printer? Als het een USB-B aansluiting is dan werkt die aansluiting als slave en is de PC waarvoor deze aansluiting bedoeld is de host. Vanaf een slave USB kan je niet naar een andere slave, wat een USB naar Ethernet adapter OOK is. slaves kunnen NIET met elkaar praten.
Een USB naar Ethernetadapter is om aangesloten te worden op een USB-host, een PC of laptop dus, om een (eventuele extra) bedrade ethernetaansluiting op die computer te maken. Zo'n adapter is meestal van een USB-A aansluiting voorzien
Uitsluitsel is pas te geven als je de printer en adapter typenummers geeft zodat we het soort aansluitingen en de gegevens kunnen bekijken.
Met USB-C zijn er meestal meer mogelijkheden, maar dat maakt het er ook ZEKER niet altijd makkelijker te begrijpen...Weten om welke apparaten het specifiek gaat is de enige manier om gegevens en mogelijkheden uit te zoeken.
Ethernet naar usb
door soundman2 , Wouw, 06-06-2025, 11:29 (23 uur en 15 minuten geleden) @ henk vdb
Gewijzigd door soundman2, 06-06-2025, 11:30
Wat voor USB-aansluiting zit er op de printer?
Het gaat eventueel over een HP printer model Smart tank 7005. Een omzetter die ik bedoel zou het mogelijk moeten maken, om de printer via de USB ingang op het bestaande bedrade netwerk aan te sluiten.
Zoals ik al schreef heb ik voor wat antieke lineprinters (Epson) wel een oplossing. Die zitten al jaren op een Axis printerservertje en dat werkt feilloos. Dat servertje heeft door de leeftijd geen USB uitgang.
Wifi heb ik gewoon, maar wil niet gaan werken met wifi versterkers en andere ellende die daar bij (kan) horen. Een bedrade verbinding werkt 100% zeker en bovendien ligt die er gewoon en zit daar nu een andere printer aan met een netwerkingang (HP Jetdirect), die vervangen moet worden.
Ethernet naar usb
door Maurice
, Dordrecht, 06-06-2025, 12:20 (22 uur en 24 minuten geleden) @ soundman2
USB Print Server Adapter Printer Network Sharer RJ45 LAN-poort High Integrated Chip Ingebouwde webbeheerfunctie 10/100 Mbps Ethernet naar USB 2.0 Network Print Server(EU) - voor thuisgebruik .
Denk dat je een slimmere moet hebben.
Zeker omdat je heen en weer wil gaan.
Geen computer winkel in de buurt?
Of via klantenservice https://www.allekabels.nl bijvoorbeeld.?
Ethernet naar usb
door soundman2 , Wouw, 06-06-2025, 18:06 (16 uur en 38 minuten geleden) @ Maurice
Gewijzigd door soundman2, 06-06-2025, 18:08
Met die info ga ik aan de slag.
Echte computerwinkels zijn er niet in de buurt helaas.
Heb je nog een linkje naar jouw voorstel? Bij alle kabels staan de dingen die ik gezien heb op meer websites, maar alle kabels heeft ook veel duurdere exemplaren, moet dus nog uitzoeken wat geschikt is.
Ethernet naar usb
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 06-06-2025, 18:30 (16 uur en 14 minuten geleden) @ Maurice
Een simpele USB printserver is bij mijn weten (meestal/altijd) bidirectioneel. Dat waren heel oude parallelle printservers al. Maar je hebt wel een printserver nodig, een USB-netwerkkaart of fileserver gaat hem niet worden.