Update Firefox werkt niet lekker meer (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 07-06-2025, 17:04 (8 dagen geleden)
Gewijzigd door soundman2, 07-06-2025, 17:21

Vandaag installeerde FF een nieuwe update en daar wordt ik niet vrolijk van.

De Versie is nu 139.0.1 (64bit) en draait op W10.
Wat werkt niet lekker meer:
De mededelingen van FF en menu's zijn nu in de Engelse taal, niet dat ik Engels niet versta, maar het was altijd Nederlands. Sommige delen zijn dan weer niet vertaald.
De bladwijzerwerkbalk had ik altijd boven aan het scherm, altijd zichtbaar. Nu zit hij ergens in een zijbalk en moet je hem apart oproepen, Dat kost meteen weer een deel van de schermruimte omdat de bladwijzerwoorden nu onder elkaar staan.
Beide items heb ik nog niet op kunnen lossen en terug wijzigen naar de oude situatie.
Gaat het alleen bij mij mis of hebben meer FF gebruikers last van het fenomeen en wat is de oplossing?

Hier een stukje van het scherm zoals het was en nog is op een andere PC:

[image]

De bladwiijzerwerkbalk die je hier ziet is verdwenen en ik krijg hem (nog) niet terug op zijn oude plaats.
Overigens draait op de PC waarop ik dit typ en de screenshot laat zien, ook op de zelfde versie onder W11 en daar is alles bij het oude gebleven.

Update Firefox werkt niet lekker meer

door PA2JAN @, Marknesse, 07-06-2025, 18:56 (8 dagen geleden) @ soundman2

Henk:
Ik heb 139.0.1 32 bits OS=W11,
Werkt als een zonnetje, ziet er uit als jouw schermafdruk. Geen veranderingen zichtbaar na de update.
Ik heb gezien dat de update bij mij op 29 mei was.
Vergelijk de instellingen (settings) van Firefox eens tussen de beide computers.
Groet, Jan

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 07-06-2025, 19:30 (8 dagen geleden) @ soundman2

Dacht dat firefox ook forum had.
Zou daar dan zeker aangeven.
Anders krijgen de programmeurs nooit te weten.

Denk via de menu knoppen wel te vinden

door henk vdb @, Breda, 07-06-2025, 21:38 (8 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 07-06-2025, 21:40

Probeer eens het volgende:

* Ga met de muiscursor links van de adresbalk staan.
* Rechtermuisknopklik opent menu

1) <verticale tabbladen uitschakelen> aanklikken (veranderd daarna in verticale tabbladen inschakelen)

2) <Menubalk> (zorg dat hier een vinkje voorstaat door eventueel met linkermuisknop hierop te klikken)

3)<Bladwijzerbalk> > op "Altijd tonen" zetten.

Misschien lost dit niet al je problemen op maar je komt denk ik wel beter in de buurt van wat je wil.

Opgelost.

door soundman2 @, Wouw, 08-06-2025, 14:14 (7 dagen geleden) @ henk vdb

Firefox biedt de mogelijkheid van een complete herinstallatie, met behoud van gegevens. Het zou het zelfde moeten zijn als een opfrisbeurt, maar dat werlkte niet.
Alles werkt nu weer naar behoren.

door RAAF12 ⌂ @, contreien, 12-06-2025, 17:23 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door RAAF12, 12-06-2025, 17:25

Of gebruik de Brave browser dan ben je gelijk de irritante reclames kwijt in Youtube. De favorieten zijn te importeren vanuit de andere browser.

www.brave.com en is er ook voor de Linux adepten en staan diverse links en vergelijkingen op de site.

--
RAAF12