Tulip compact 2 onthoudt geen tijd/datum (Computertechniek)
Het moederboard onthoudt geen tijd en datum (en configuaratie insteling, zoals welke hardware aanwezig is). In dit geval bijzonderr lastig omdat je elke keer de diagnose diskette moet starten en alles opnieuw moet ingeven (dus niet alleen datum en tijd, maar ook welk station, welke grootte, wel of geen hd etc etc).
De externe batterij voorziening is uiteraard in orde en gemeten op de connector: 4 x aa: 6v. Het board heeft twee locaties waarop deze connector kan worden aangesloten. Beide geprobeerd maar helaas, werkt niet.
J4B Batt (standaard vlgs mij) en ook J4C Batt (in documentatie wordt hier niet naar verwezen)
Wat verder opvalt is dat als ik het systeem uitschakel en na , zeg 15seconden weer inschakel dan zijn de instellilngen wel behouden (ik denk door de aanwezige condensator spanning).
Het board heeft links van de Nec V20 processor blijkbaar batterijschade gehad, ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben (herkomst/geschiedenis board niet bekend).
Zouden er chips op het board stuk zijn, zo ja welke zouden dat zijn en hoe kan ik dit probleem verder aanpakken. Ik vermoed dat het de MC14681BP is. Als dat zo is hoe moet ik hier dan mee omgaan?
mvg
Frans