Inlegvel Pionier bouwdoos (Algemeen)
In 1966, als 10 jarig jongetje, kreeg ik een Pionier 1 bouwdoos van mijn vader. Dat radiootje heb ik later weer opnieuw opgebouwd.
Via MP kocht ik vorige week alle onderdelen plus behuizing van een Pionier 2. De doos was er niet meer bij, dus heb ik daar een replica van gemaakt. Het spul moet natuurlijk wel een beetje leuk gepresenteerd kunnen worden. Dit is het geworden:
Wie deze bouwdozen kent ziet meteen dat het gele inlegvel boven het pertinax 'gaatjesplaatje' ontbreekt. Dat ziet er zo uit:
Kan iemand mij blij maken met een scan daarvan? Eventueel via een pm? Dan kan ik die afdrukken en op de juiste plek leggen. Of was dat inlegvel geplakt? Dat herinner ik me niet meer. En mocht iemand ook nog een scan van een transistordoosje uit die tijd hebben dan zou dat natuurlijk de kers op de taart betekenen.
Inlegvel Pionier bouwdoos
ik heb je een pm gestuurd, René
Bedankt René, ik heb daar zojuist al op gereageerd!
Leuk gedaan.
En dan nu ook deksel er voor knippen.
Bij print shop kunnen ze vast wel op van alles printen.
Vel hard karton laten printen en dan uitknippen vouwen en plakken.
Die kers op de taart heb ik hier wel maar welke type is het denk je?.
Groet, Ben
Dankjewel Maurice, komt goed. Als het tekstvel er in zit plaats ik er hier een foto van.
Hi Ben, dit is het kastje voor een Pionier II. Dat kun je zien aan de twee gaten op de voorzijde. Een voor de varco, en een voor de potmeter. De I heeft maar één gat. Het (originele!) kastje van mijn II zat overigens bij de onderdelen, was vergeten het ook op de foto te zetten.
Gevonden!
Lijkt Overtoom wel! Zo snel ging het. René heeft mij aan een mooie scan geholpen. (nogmaals dank René!) Als hij klaar is plaats ik hier nog wel een foto van het eindresultaat.
PS:
Een originele bovenkant van de doos heb ik al een paar jaar liggen, dus die moeite kan ik mij gelukkig besparen.
Het eindresultaat
Beste mensen, bij deze het eindresultaat. Nogmaals heel veel dank aan René voor de mooie scan van het gele inlegvel!
Het eindresultaat
Hallo Herm, graag gedaan.
Ziet er mooi uit!! En snel gefixed!!
Maar ik mis de 2X OC13 transistoren (al dan niet in doosje) en de 1x OA79 (al dan niet in doosje). Misschien liggen ze in de doos maar ik zie ze niet.
ie
Groet, René
Het eindresultaat
Hallo Herm, graag gedaan.
Ziet er mooi uit!! En snel gefixed!!
Maar ik mis de 2X OC13 transistoren (al dan niet in doosje) en de 1x OA79 (al dan niet in doosje). Misschien liggen ze in de doos maar ik zie ze niet.
ie
Groet, René
Vakje rechtsonder, bovenkant daarvan in de schaduw.
Ga je nu de Pionier in elkaar zetten, Herm?