WiFi fout. (Algemeen)
Vandaag werd mijn internetverbinding via WiFi voortdurend onderbroken op mijn laptop. Andere pc's werkten gewoon, ook via wifi.
Ik ging kijken bij der internetverbindingen en mijn modem stond tweemaal in de lijst, maar bij een vermelding stond er een extra 2 achter de naam. Ik heb die verbinding uitgezet en alles werkt weer gewoon.
Hoe komt dat tweetje erachter en hoe kan ik die niet of slecht werkende vermelding verwijderen.
Normaal is alleen de naam zonder 2 en de _guest versie aanwezig.
Het modem is KPN Experiabox V10
Op de andere computers is de modemnaam met de 2 erachter niet aanwezig.
Probleem van de dubbele naam zit dus kennelijk in de betreffende laptop.
Edit:
Ik heb de "foute" ingang kunnen verwijderen met de keuze "niet onthouden", maar hoe die ontstaan is, is voor mij een raadsel.
Edit:
Probleem van wegvallende verbinding nog steeds aanwezig.
"we kunnen de website niet vinden".
Deze mededeling is op een andere laptop ingeonden en die werkt als altijd.
De laptop ziet de andere pc's en de back-upschijf op het netwerk wel via dezelfde wifiverbinding.
WiFi fout.
Ik zou in ieder geval de 2,4 en 5 GHz verschillende netwerknamen geven (in de router uiteraard)zodat je zelf specifiek kiest. Bijv. H369AC1AF3B_2G4 en H369AC1AF3B_5G.
Ergens heb ik gelezen dat dat bij deze Experiabox mogelijk is.
Verder kan het zijn als je met boosters e.d. werkt dat er verwarring ontstaat en de router bij verbinding maken met een PC opnieuw om een wachtwoord vraagt. Vul je dat dan weer in op betreffende computer dan kan er een extra entry aangemaakt worden met een 2 erachter op die PC.
WiFi fout.
Ik zou in ieder geval de 2,4 en 5 GHz verschillende netwerknamen geven (in de router uiteraard)zodat je zelf specifiek kiest. Bijv. H369AC1AF3B_5G en H369AC1AF3B_2G4.
Ergens heb ik gelezen dat dat bij deze Experiabox mogelijk is.Verder kan het zijn als je met boosters e.d. werkt dat er verwarring ontstaat en de router bij verbinding maken met een PC opnieuw om een wachtwoord vraagt. Vul je dat dan weer in op betreffende computer dan kan er een extra entry aangemaakt worden met een 2 erachter op die PC.
Henk, ik moet e.e.a. dan uitzoeken. Het modem hangt er al een paar jaar en er is nooit iets aan gewijzigd. De andere pc's met wifi werken als gewoonlijk. Het euvel treedt vandaag voor het eerst op. Op de laptop die het betreft draait W11 en dat ook al weer meer dan een half jaar.
Ik kom er even niet uit.
NB, Dit antwoord is geschreven met de weerbarstige pc.
WiFi fout.
Ik vraag me af of MCAfee de oorzaak kan zijn.
Afgelopen dagen kreeg ik steeds pop-ups met een aftelklok dat mijn meegeleverde MCAfee nog een paar dagen / uren te gaan had. Die melding heb ik steeds genegeerd, temeer omdat W11 volgens wat ik lees een tamelijk goede bescherming biedt (Microsoft Defender). Gisteren of eergisteren kreeg ik een pop-up die best "dreigend" was en dat MCAfee verlopen was. Sindsdien valt de verbinding met internet voortdurend uit. De rest van wifi blijft normaal werken. Dat wordt ook aangegeven in de toolbox van W11.
Zou het zomaar kunnen dat MCAfee de oorzaak is?
Ik heb het programma nog niet verwijderd van de laptop.
Voorheen heb ik totaal geen probleem gehad met de internetverbinding. Na een restart van de laptop werkt het weer even, om wat later weer uit te vallen.
Dit is getypt op de laptop, dus nu werkt het weer (even?)
WiFi fout.
Ik zou in ieder geval de 2,4 en 5 GHz verschillende netwerknamen geven
Het bereik op de 5 GHz is veel korter dan de 2,4 GHz. Ook obstakels als muren dempen meer op de 5 GHz. @Henk R, heb je al getest als je met de laptop dicht mij de router gaat zitten?
Otto
--
Ohm sweet Ohm...
WiFi fout.
Ik zou in ieder geval de 2,4 en 5 GHz verschillende netwerknamen geven
Het bereik op de 5 GHz is veel korter dan de 2,4 GHz. Ook obstakels als muren dempen meer op de 5 GHz. @Henk R, heb je al getest als je met de laptop dicht mij de router gaat zitten?Otto
Hemelsbreed staat de computer ca 3 meter van het modem met de ingebouwde wifi, op dezelfde tafel waar de laptop altijd al gestaan heeft. Ik zou op de gang in mijn huis moeten gaan zitten
Ik weet niet of de DELL 3530 een signaalsterktemeter aan boord heeft.
Zoals ik al aangaf, werkt het internet weer na een reboot.