PC voedingen (Algemeen)

door neutronic @, Bergen NH, 09-09-2025, 14:25 (15 uur en 23 minuten geleden)

Is er tegenwoordig nog interesse in oude PC voedingen, of kan ik ze beter gelijk naar de
milieu-straat van de gemeente brengen?
Ik vind her ergens zonde om ze weg te gooien.
Jard N.

PC voedingen

door Dominic @, Breda, 09-09-2025, 15:05 (14 uur en 42 minuten geleden) @ neutronic

Mochten dit ouderwetse AT-voedingen zijn met een echte netschakelaar (ingebouwd of aan een snoertje) dan heb ik zeker interesse.

Dominic

PC voedingen

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 09-09-2025, 18:32 (11 uur en 15 minuten geleden) @ neutronic

Geef even aan wat voor soorten het zijn.

Zit er bv 2x plat stekkers aan ,tbv aansluiten moederbord
samen met zwik van de bekende apparatuur stekkers rood,2x zwart en geel.

of die dikke met 24 pinnen enz.
Zo veel verschillende.

Of maak foto's

PC voedingen

door neutronic @, Bergen NH, 09-09-2025, 22:11 (7 uur en 37 minuten geleden) @ Maurice

[image][image][image]Voor het gemak een paar foto´s van gemaakt.
Jard N.

PC voedingen

door ffeilers @, Breda, 09-09-2025, 22:48 (6 uur en 59 minuten geleden) @ neutronic

[image][image][image]Voor het gemak een paar foto´s van gemaakt.
Jard N.

Dat zijn ATX voedingen volgens mij.
Ik ben niet de eerste reageerder maar als de anderen afhaken dan heb ik wel interesse
(beter dan naar de stort)
mvg
Frans

PC voedingen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-09-2025, 23:55 (5 uur en 52 minuten geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-09-2025, 23:57

Minstens die twee onderste zijn AT voedingen gezien de kabel voor de netschakelaar.

Die zijn ouder dan de bekende probleemperiode met condensatoren, dus misschien geen noodzaak tot recappen in tegenstelling tot wat ik eerst schreef (ik pas het nog even aan), maar garantie tot de deur.

PC voedingen

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 09-09-2025, 23:52 (5 uur en 55 minuten geleden) @ neutronic
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-09-2025, 23:59

In principe bruikbare voedingen, maar...

Oud genoeg dat ik die Codegens (de ATX Codegen in elk geval, de AT Codegen is ouder en misschien wel iets beter, maar toch...) niet zonder vervangen van alle laagspanningselco's zou gebruiken. Het kan zijn dat ze ook geen netfilter hebben dus storen op de radio, dat verschilt een beetje per model en bouwjaar. Het zijn in principe budgetvoedingen maar ook weer niet echt heel erg rommel.

De FSP voeding is uit een betere kwaliteitsklasse maar kan afhankelijk van de gebruiksuren ook een beetje moe zijn.

Geschikte vervangende laagspanningselco's zijn de Panasonic FR serie, eventueel FM serie.

PC voedingen

door ffeilers @, Breda, 09-09-2025, 18:42 (11 uur en 5 minuten geleden) @ neutronic

Is er tegenwoordig nog interesse in oude PC voedingen, of kan ik ze beter gelijk naar de
milieu-straat van de gemeente brengen?
Ik vind her ergens zonde om ze weg te gooien.
Jard N.

Ik heb eventueel ook interesse zowel at als atx
mvg
Frans