Misschien voor verzamelaars nog interessant.
De orginele doos voor een phlips platenspeler
gratis af te halen in Breda, anders naar de stort,
mvg
Frans
![[image]](images/uploaded/20260104141701695a765dee116.jpg)
"doos" philips 22GA212
door kris
, Gent, België, 08-01-2026, 00:40 (1 dag en 10 uur geleden) @ ffeilers
Ik vond de stempel met Bowater-Philips op die doos wel merkwaardig, omdat ook Gent vermeld wordt..
toch even opgezocht, en jawel blijkbaar had Philips met Bowater een joint venture kartonfabriek in Gent..
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bowater-Philips
misschien weet Maarten hierover iets meer te vertellen ?
"doos" philips 22GA212
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 09-01-2026, 00:45 (10 uur en 34 minuten geleden) @ kris
Gewijzigd door Maarten Bakker, 09-01-2026, 00:50
Helaas niet. Het enige dat ik verder weet is dat de eigen fabrieken van Philips in Nederland op een gegeven moment geheel of gedeeltelijk zijn opgegaan in Smurfit-Kappa.
Wel weet ik dat er in België meer samenwerkingen tussen Philips en buitenlandse concerns waren (was Bowater eigenlijk buitenlands?). Luidsprekerkasten kwamen op een gegeven moment van een Italiaanse fabriek met een vestiging in België die al dan niet overgenomen was van Philips.
"doos" philips 22GA212
door Arjan Havelaar
, 08-01-2026, 23:02 (12 uur en 17 minuten geleden) @ ffeilers
Ik heb geen interesse, maar probeer het eens op Marktplaats voordat je hem naar de stort brengt?
Je zou je kunnen verbazen wat zo'n originele doos alleen al oplevert.
"doos" philips 22GA212
door ffeilers
, Breda, 08-01-2026, 23:08 (12 uur en 11 minuten geleden) @ Arjan Havelaar
Ik heb geen interesse, maar probeer het eens op Marktplaats voordat je hem naar de stort brengt?
Je zou je kunnen verbazen wat zo'n originele doos alleen al oplevert.
Bedankt voor je reactie, heb ik ook wel over nagedacht en misschien doe ik daar nog wel een poging, had eigenlijk ook hier wel liefhebbers verwacht, maar kennelijk niet
ik doe wellicht wel een poging
mvg
Frans