Ph portable L3X03T OOF (Algemeen)

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 15-01-2026, 17:05 (1 dag en 2 uur geleden)

Deze portable heb 'k ongeveer veertig jaar in m'n collectie.
Het defekt bleek toen sluiting in de OC170 te zijn.
Heb deze tor toen heet gestookt met de bout en werkte weer.
Nu,na lange tijd maar weer eens geprobeerd en staat alweer
de hele middag te spelen.Heb dit vaker gedaan met deze types
transistoren en blijft tot nu toe steeds goed werken.
Dit type radio is er ook met MG en LG ontvangst.
--An3s--[image]

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

Ph portable L3X03T OOF

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 15-01-2026, 17:44 (1 dag en 1 uur geleden) @ Andries van Dekken.

Zie dat de foto weer het verkeerde formaat heeft terwijl
deze op het goede formaat is opgeslagen en geupload.
Wie o wie kan me uitleggen wat hier verkeerd gaat.
Bij voorbaat dank!
--An3s--

--

Ph portable L3X03T OOF

door electron @, eindhoven, 15-01-2026, 18:25 (1 dag en 0 uur geleden) @ Andries van Dekken.
Gewijzigd door electron, 15-01-2026, 18:44

Jou photo is 640x480= 4:3 aspect verhouding.
Ga ik de verhouding veranderen naar 600x480= 5:4 dan is het zowat goed.
Betekent dat je de aspect verhouding van je camera moet veranderen naar 5:4 zoiets.

Leuke Radio! OC170- transistor met kans op tin whiskers.
Heftig wel- met soldeerbout: tin smelt bij 232C. germanium smelt bij 938C. Dus ja- moet kunnen..

Zat laatst na te denken over contact vertinnen van prints.
Daarbij krijg je slechts een atoom laag dik tin. Galvanisch een dikkere laag lijkt niet verstandig ivm. whiskers.

Bij vertinnen van zo'n transistor behuizing- is die laag veel dikker- dus meer kans op tin whiskers.

Plaatje: tin opgelost in zoutzuur geeft tin chloride.
Stuur je daar een gelijkstroom doorheen dan kristalliseert het tin uit op de Negatieve Pool als whiskers.

Ben@
[image]
[image]
[image]

Ph portable L3X03T OOF

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 15-01-2026, 20:04 (23 uur en 2 minuten geleden) @ electron

Vanaf de I-Phone naar de computer versturen gaat goed.
Foto staat hier ook met de juiste verhoudingen in de
computer opgeslagen en is vóór het uploaden ook goed
zichtbaar.Tijdens uploaden hier gaat er iets fout,maar
wat?
An3s

--

Ph portable L3X03T OOF

door electron @, eindhoven, 15-01-2026, 20:37 (22 uur en 28 minuten geleden) @ Andries van Dekken.

Te weinig info: hoe Iphone naar PC (kabel of wifi), welke software, welke OS (Win?).
feit is dat het in 4:3 bij ntor binnenkomt.
De eigenschappen van die foto's kunnen niet anders dan 4:3 zijn- dus foute ratio.
Begin met camera instelling nakijken!
Ben@

Ph portable L3X03T OOF

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem noord, 15-01-2026, 18:07 (1 dag en 0 uur geleden) @ Andries van Dekken.

rechtop
ruud
[image]

Ph portable L3X03T OOF

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem noord, 15-01-2026, 18:20 (1 dag en 0 uur geleden) @ Bapaktua

Hier staat een foute import verhouding
ruud
[image]

Ph portable L3X03T OOF

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 15-01-2026, 20:20 (22 uur en 46 minuten geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door Andries van Dekken., 15-01-2026, 20:28

Ruud bedankt,maar dit scherm wat je laat zien staat niet op deze computer.
Als 'k de foto wil uploaden naar hier is ie in de juiste verhouding zichtbaar.
Is dus goed opgeslagen in deze comp.

--

Ph portable L3X03T OOF

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-01-2026, 21:35 (21 uur en 30 minuten geleden) @ Andries van Dekken.

Het verkeerde formaat zal waarschijnlijk in de metadata van de foto zitten. Als hij direct van de camera komt, zou je daar een andere instelling kunnen proberen. Als hij uit een bewerkingsprogramma komt is de kans zeer groot dat daar een instelling bij het opslaan verkeerd staat.

Ph portable L3X03T OOF

door electron @, eindhoven, 15-01-2026, 21:50 (21 uur en 16 minuten geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door electron, 15-01-2026, 22:05

Juist Maarten!:) Er zit een instelling fout ergens- in de Camera, of de Software.
Ik heb geen Iphone- dus c'est finis.. trouwens welke Iphone?!
En een Appel is geen Peer- maar anders:-D .
Ben@

Ph portable L3X03T OOF

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem noord, 15-01-2026, 22:30 (20 uur en 36 minuten geleden) @ electron
Gewijzigd door Bapaktua, 15-01-2026, 22:38

Ruud bedankt,maar dit scherm wat je laat zien staat niet op deze computer.

Op de afbeelding met de rode pijl staat een stuk HTML tekst van die pagina.
Dus hoewel de foto op zich goed is maakt de HTML code er een verkeerde opdracht van. Het lijkt erop of de Horizontale en verticale afmetingen ergens zijn verwisseld.

Wanneer ik de afgebeelde foto op deze site selecteer en in Photoshop importeer krijg ik de foto correct weergegeven.
Ik voeg een beeldscherm afbeelding én de in PS weergegeven afmetingen toe aan dit bericht.
Dat lijkt dus normaal. Echter wanneer ik op de "fout weergegeven radio" webpagina kijk en dan naar de HTML tekst kijk ( zoals door mij aangegeven) staat daar een verkeerde afmeting in.
Vandaar het probleem.
ruud[image]

Ph portable L3X03T OOF

door electron @, eindhoven, 15-01-2026, 23:08 (19 uur en 57 minuten geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door electron, 15-01-2026, 23:39

@Ruud- je hebt helemaal gelijk. Breedte en hoogte verwisseld- hoe ken det nou...? :-(
Moet wel haast in de Software van die Appel zitten..

Het probleem dat de breedte en hoogte van iPhone-foto's worden omgedraaid (zijwaarts of ondersteboven weergegeven op andere apparaten/platforms) tijdens de overdracht komt meestal voort uit de manier waarop sommige software de metagegevens van de EXIF-oriëntatie interpreteert in plaats van de onbewerkte afbeeldingsgegevens. 
Apple-software leest en corrigeert deze metagegevens automatisch voor weergave,
zodat foto's er correct uitzien op uw iPhone of Mac. Wanneer het programma echter wordt overgebracht naar bepaalde computers (vooral Windows) of wordt geüpload naar websites/apps die niet van Apple zijn, kan het zijn dat het ontvangende programma de metagegevens negeert en de onbewerkte afbeelding weergeeft, die vaak door de iPhone-sensor wordt vastgelegd in een standaard liggende stand. (Klopt= 4:3 sensor, landscape 640 breed)

Ben@
PS-vraag. Op mijn Android kan ik die EXIF uitschakelen. Kan dat op Iphone ook. En wat is het resultaat?...
[image]