SBC520 (Toestel of techniek)

door Doeve @, Borgercompagnie, 12-02-2026, 19:45 (9 uur en 38 minuten geleden)
Gewijzigd door Doeve, 12-02-2026, 19:59

Alweer een poos geleden heb ik gevraagd naar een IC 7216C. niemand had die voor me maar J. vd Westelaken had wel een D uitvoering.
[image]Uitgezocht wat de consequenties waren, was nog al wat. Het display gaf alleen dit beeld.
verloop van de D naar de C uitvoering Andere Led displays common anode ipv common kathode.[image][image]
Mooi niet de aansluitingen van de ene en andere displays verschilde ook. Een goede kennis bood aan een printje te maken. Toen dat klaar was werkte het nog niet.[image]
Na verschillende foutjes, onderbroken printspoortjes en sluitingen verholpen te hebben. hoera.[image]
[image]
Toch een weer mooi apparaat. met dank aan jullie.
Henk

--
HJD

SBC520

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 12-02-2026, 20:42 (8 uur en 41 minuten geleden) @ Doeve

Chapeau Doeve,

Fijn om te horen dat het je gelukt is, je hebt er wel wat tijd in moeten steken maar uiteindelijk toch gelukt.

Met vriendelijke groet,
Jan van de Westelaken

SBC520

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 12-02-2026, 20:49 (8 uur en 34 minuten geleden) @ Doeve

Mooi opgelost Henk! Maar wat een werk zeg.....

En dan te bedenken dat ik in een facebook groep een degelijk apparaat aangeboden zag, samen met de HF generator voor €30,- Helaas was dat alleen ophalen in Belgie, geen verzending.

Veel plezier ermee, het is een erg praktisch ding!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl