Philips/Aristona Plastic bandrecorders met ellende gezocht. (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 19-02-2026, 12:53 (2 uur en 38 minuten geleden) @ A. Ouwehand
Gewijzigd door Leo Snoeren, 19-02-2026, 13:46

Philips/Aristona Plastic bandrecorders met ellende gezocht!

Weet je zeker dat je deze zoekt? Zoveel ellende hebben deze machines niet hoor. Na het verwijderen van de snarensnot en het plaatsen van nieuwe snaren heb je er weinig problemen mee.

Velen kennen deze plastic bandrecorder nog wel.
Hoe noemde men deze ook alweer ?

Plastic fantastic. Maar dat geldt alleen voor de buitenkant, er zit een degelijk stalen chassis in.

Vroeger gooide ik ze weg.
Er is toen der tijd een hele serie van verschillende types gemaakt.

Klopt. Van eenvoudige zoals op de foto tot erg complexe apparaten met veel mogelijkheden.

Echter zoek ik deze plastic bandrecorders.
Defect is geen bezwaar, en ook onderdelen zijn welkom.
Graag gratis ter overname op o.a. de beurs in Driebergen.

Tja, vragen staat vrij natuurlijk. Maar voor een eenvoudig apparaat als hier afgebeeld wordt toch al snel zo'n 100 euro betaald (mits netjes werkend).

[image]

Maar als je een bandrecorder met ellende zoekt: het apparaat op de foto achter de EW5504 staat garant voor veel werk en "ellende": de Philips N4450.

[image]

Een tijdje geleden heb ik twee van die toestellen overgenomen en ik ben al enkele maanden bezig om ze weer in orde te maken. Inmiddels ben ik bij het afregelen aangekomen:

[image]

En ook hier bewijst deze recorder dat het een toestel met verrassingen is: meestal werkt de tape ingang wel, maar soms niet. Het lijkt een slecht contact (hoewel alle contacten, schakelaars en potmeters zijn schoongemaakt en gecontroleerd), maar het kan ook een printspoor breukje zijn. Nou ja, ik ben aan het zoeken.....

Edit:

Fout gevonden:

[image]

De geel omcirkelde schakelaar doet het soms niet..... Inmiddels opgelost door de contacten iets meer naar binnen te buigen en zo meer contactdruk te krijgen. Werkt perfect!

Succes met je zoektocht, wie weet komt er nog iets boven water!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks