Hardnekkige norton (Computertechniek)

door Koen Louage @, 28-02-2026, 14:40 (45 dagen geleden)

Hallo,

reeds weken krijg ik norton door de strot geduwd, maar ik heb nog nooit een abonnement hierop genomen. Alles reeds geprobeerd, (internet staat er vol van )maar telkens komt het terug

Wie kan me helpen , ik ben zowat radeloos :dev

Groeten

Koen

Hardnekkige norton

door electron @, eindhoven, 28-02-2026, 15:47 (45 dagen geleden) @ Koen Louage

@Koen- Welke OS? Welk AV? etc...
- Maak Herstelpunt!!
1) Kijk in Programma's- indien niet daar- dan naar SafeMode.
2) In SM. Zoek in systeem C:\ naar 'Norton' en verwijderen!
Laat horen..
Ben@

Hardnekkige norton

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-03-2026, 13:47 (45 dagen geleden) @ Koen Louage

Ik begreep op het buizenforum dat Norton niet daadwerkelijk voor komt in de lijst met geïnstalleerde apps?

Als dat het geval is heb je een grotere kans dat het malware is.

Hardnekkige norton

door electron @, eindhoven, 01-03-2026, 14:19 (45 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Kan nooit kwaad om https://www.hitmanpro.com/en-us te draaien- die vindt hem wel.:)
Er draait ergens een executable die alleen te verwijderen is als die niet draait- bv. in SafeMode.
Ben@

Hardnekkige norton

door Julius ⌂ @, Dronten, 01-03-2026, 20:28 (44 dagen geleden) @ Koen Louage

Ik heb dat ook. Ik gebruik op mijn iMAC met OSX geen Norton en nog nooit gebruikt. Maar op m'n iMAC is er niks te vinden wat ook maar iets met Norton te maken heeft. En ook "Malwarebytes" ziet niks.

Nou heb je er bij OSX toch al weinig last van. Dus ik maakt mij niet zo druk................

Hardnekkige norton

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-03-2026, 23:00 (44 dagen geleden) @ Julius

Dan zou het mogelijk om popup advertenties (gewoon in html) kunnen gaan. Zelf niet direct schadelijk, maar wel als je erop klikt. En hinderlijk natuurlijk.