Storing Philips MFB 455 box... (Toestel of techniek)

door robbie ⌂ @, Blaricum, 09-05-2026, 16:55 (3 uur en 12 minuten geleden)

:-)
Hallo,

Ik heb een setje Philips MFB 544 boxen waarvan één rare keuren geeft.....

Deze box werkt bij mij helemaal niet, behalve dat de "led" op de voorzijde brandt.
De voedings elco's van 1000uF en twee van 4700 uF heb ik reeds vernieuwd.

Maar uit deze box geen geluid, totdat............
Ik het kontakt van het relais activeerde (door op het metalen klepje bovenop te drukken), het plastic kapje was al eerder verwijderd.
Dan volgt er een luide "klik" uit beide speakers en in de box is muziek te horen maar bij loslaten van het relais kontakt verdwijnt het signaal, waarbij soms een licht geknetter in de hoge tonen speaker hoorbaar is.....
Het relais schakeld NIET als ik een dinplug met geluids-signaal op de ingang v.d. box zet.

Misschien een vreemde omschrijvind van deze storing, maar misschien is het voor een v.d. formisten herkenbaar.....;-)

Vraag, WIE? heeft tips om dit euvel te verhelpen?
(de andere 455 box doet het prima)

Groet,

Rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Storing Philips MFB 455 box...

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 09-05-2026, 18:25 (1 uur en 42 minuten geleden) @ robbie

Kleine elco's vervangen en kijken of er zwartpoters inzitten (Japanse torren met zwarte poten); als dat zo is vervangen door Europese types.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

door robbie ⌂ @, Blaricum, 09-05-2026, 18:29 (1 uur en 38 minuten geleden) @ Leo Snoeren

Leo,

Dank voor je reactie,
Heb je hier ervaring mee?

De "link" brenkt met nergens heen.....

Groet,

Rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

door Peter1952 @, Almere, 09-05-2026, 18:53 (1 uur en 14 minuten geleden) @ robbie

De schakeling die de box inschakelt bij binnenkomend signaal werkt kennelijk niet.
Daar moer je dus zoeken.

Groeten,
Peter