Zwarte radio familie (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-05-2026, 11:37 (2 uur en 36 minuten geleden)

Hallo forumlezers,

Naast een enorm ingekrompen buizenportable radioverzameling begint er onderhand wel een transistorradio verzameling te ontstaan. Als het niet te grote toestelletjes zijn en zwart van kleur met wat chrome vind ik het wel aardig er eentje mee te nemen als ik er een tegen kom zoals afgelopen zondag 10 mei op de jukeboxbeurs in Rosmalen dat SONY AM-FM radio'tje rechts die nog helemaal compleet is met tasje en oortelefoon.

[image]

Van boven af v.l.n.r. staat er een:

AVIATOR II 12 transistor -- PHILIPS l3x23t 7 transistor
PHILIPS l1X75T 7 transistor -- NATIONAL T-26 8 transitor -- SONY TFM-825T 8 transistor
CORONA TR-688 6 transistor -- STANDARD SR-6443 7 transistor -- ADMIRAL YK201GP 8 TRANSISTOR

Het mooie is dat ze allemaal spelen :m:. Veelal is wel de krakende volumeregelaar met succes even behandeld alsmede de bandschakelaar voor zover aanwezig.

Zomaar even, ik heb ze even op de foto gezet.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Zwarte radio familie

door electron @, eindhoven, 12-05-2026, 13:17 (55 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Leuk Hans- voor als de 'Shit Hits The Fan'- hoewel met de NPO weet je dan nog niets ! #$%^ Zendamateurs!+ :)
Zwarte Radios- altijd Goed! WITTE Radios- deugen niet! What about- Walky Talky's?
Maar, doe me een lol- vermeld die JukeBox Beurs voorshands in Evenementen- want ik heb het nu gemist!:-(
Groet, Ben@

Zwarte radio familie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-05-2026, 13:29 (44 minuten geleden) @ electron

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er op het laatst achter ben gekomen die beurs altijd met moederdag, was meer dan de moeite waard en druk en op tijd nog mooi weer met aangename temperatuur in tegenstelling tot nu.

In oktober (eerste weekeinde) 2 dagen deze beurs en dan binnen, zal het op tijd vermelden.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Zwarte radio familie

door kris ⌂ @, Gent, België, 12-05-2026, 13:33 (40 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans,

er zitten een paar heel geslaagde tussen (waar de kleur zwart past bij het design), maar is dit niet eerder een topic voor 1 November ? :-D

Zwarte radio familie

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-05-2026, 14:10 (3 minuten geleden) @ kris

Plaats ik hem 1 november nog een keer Kris:-D

Heb je mijn mail trouwens nog gelezen over die adapter?

;-)
Hans

--
Hans van Kampen