Televisie kijken via een omweg. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-05-2026, 21:57 (5 uur en 49 minuten geleden)

Je zet een studio monitor op je salontafel, je richt je studiocamera op de tv en kijkt op de monitor, ja, als je je spullen een keer aan zet moet je er ook wat mee doen :-D

[image]

Er moet daarvoor wel een hele batterij aan elektronica voor aan gezet worden maar dat moet dan maar. De recorder onderin staat ook aan meer deed toen geen dienst.

[image]

In de woonkamer ook niet struikelen over de (triax) kabels.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Televisie kijken via een omweg.

door Marbel @, Hoorn N-H, 16-05-2026, 22:06 (5 uur en 40 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Wow!

door Dave @, Omg. Leiden, 16-05-2026, 22:53 (4 uur en 52 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Wanneer begin je je eigen Televisiezender? :||:

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-05-2026, 23:01 (4 uur en 45 minuten geleden) @ Dave

Als ik een zender heb met zendvergunning Dave :-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 16-05-2026, 23:13 (4 uur en 32 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Het advies wat'k je welgemeend kan geven Hans is wordt zendamateur
dan heb je ook de mogelijkheid om ATV oftewel amateur TV uitzendingen
de lucht in te laten gaan.Als er condities zijn kun je grote afstanden
overbruggen.
grt.--An3s--

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-05-2026, 23:33 (4 uur en 13 minuten geleden) @ Andries van Dekken.

Prima Andries maar dan moet je ook een programma maken en dat valt eigenlijk buiten mijn doelstelling het verzamelen van broadcast apparatuur.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

door Andries van Dekken. @, Surhuizum., 16-05-2026, 23:44 (4 uur en 2 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Zo werkt het niet bij de zendamateur,waar 'k zelf bij hoor,een programma hoort niet
bij zendamateurisme.Je maakt of koopt de apparatuur en met een vrij goedkope zend-
vergunning doe je experimenten en laat je aan medeamateurs zien wat je in je mars hebt.
Is bij mij al een kleine vijftig jaar de mogelijkheid.
--An3s--

--
Keapje 'n Erres, kinne jo werres.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-05-2026, 23:56 (3 uur en 49 minuten geleden) @ Andries van Dekken.

Ok, ik zal kijken of ik daar ook tijd voor vrij kan maken naast andere hobby’s.

Volgend jaar met het 50 jarig bestaan van de NVHR hoop ik in Egmond aan zee met dit spul er te staan, wordt aan gewerkt.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen