Datering Microprofessor (Computertechniek)

door Piet Blaas ⌂ @, Arnhem, 14-06-2026, 19:31 (2 uur en 9 minuten geleden) @ Otto

Ik dacht dat het netnummer van Arnhem 085 was en dat die pas bij operatie Decibel in 1995 is veranderd in 026. Ook zijn toen de abonneenummers uitgebreid naar 7 cijfers. Maar dat zou betekenen dat het boekwerk van na 1995 zou zijn. Dat kan ik mijn echter niet voorstellen. In 1995 was de Microprofessor al zwaar verouderd. Weet iemand hoe dat zit? Was Arnhem misschien al veel eerder omgenummerd?

Hallo Otto,

Daar kan ik als oud-medewerker van Dirksen Opleidingen wel wat over vertellen. Het feit dat op het kaft het netnummer 026 staat wil niet zeggen dat het betreffende boekwerkje uit het jaar van de omnummering van de netnummers dateert.
Het boekje is ouder, ik weet niet precies hoe oud. Bij de omnummering van de netnummers moest al het drukwerk waar het oude telefoonnummer op stond worden aangepast. In dit geval betekende dat een nieuw voorblad maken met het nieuwe telefoonnummer erop.

De cursus waar de Microprofessor deel van uitmaakte was een algemene cursus over microprocessoren. Het ging bij die cursus om het aanleren van algemene principes, die voor veel microprocessoren van toepassing waren. De Microprofessor-kit was een prachtig instrument om die principes in de praktijk te kunnen zien werken en te kunnen toepassen. En het maakt daarbij niet zo veel uit of dat instrument verouderd is of niet, zolang die algemene principes nog maar geldig zijn. Het was gewoon een bijzonder handige kit, die veel mogelijkheden bood.

--
Groeten,

Piet.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks