GW GFC-8010G Freq. Counter Service manual (Gezocht)

door henk vdb @, Breda, 08-08-2026, 12:56 (18 uur en 11 minuten geleden) @ Bapaktua
Gewijzigd door henk vdb, 08-08-2026, 12:58

Ik vind het allemaal niet zo schokkend hoor.
Je zegt zelf al dat het een "extra" apparaat is. Het is geen professioneel apparaat (de Philips en HP die je noemt zijn dat wel) dus deze is van een geheel andere prijsklasse en voor een andere (-meer hobby-) doelgroep. Dat gezegd hebbende vind ik het als ik je foto's bekijk best een net apparaat, en simpel maar redelijk degelijk opgezet met de ICM7216 waar alles omheen gebouwd is.
Dit apparaat is uit circa 1993 of 1994 (stempel op het ICM IC). In die tijd hadden HEEL VEEL consumentenapparaaten de ingebouwde voedingstrafo rechtstreeks zonder schakelaar aan het netsnoer zitten. Denk b.v. aan al die transistorradio's met ingebouwde trafo.
Het was de tijd dat het "normaal" was staande schemerlampen met 500W halogeenlamp + ingebouwde dimmer in huis te hebben. 100W gloeilampen op veel plekken in huis. Philips begon voorzichtig met zijn SL spaarlampen.

Terug naar het apparaaat. Uitgaande van het feit dat het niet professioneel is veel positieve dingen op te merken.

De print is een epoxy exemplaar, met duidelijke componentpositie opdruk.
De gebruikte componenten zijn van goede kwaliteit.
De bedrading is overzichtelijk en de connectors zien er prima uit.

Wat ik me WEL afvraag, hoe is het met het plastic van de behuizing na zoveel jaar? Is het nog stevig of is het zoals bij sommige merkapparaten van die leeftijd ook uit elkaar aan het brokkelen....

Uit ongeveer dezelfde tijd heb ik een Dynatec DFC-1000 counter, ook zo'n hobby ding. Die heeft heel weinig aangestaan, maar ALS ik hem wel eens aanzet werkt hij prima, nooit iets aan hoeven te vervangen.

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks