aansluiting Philips autoradio 22RN386 (Algemeen)

door soundman2 ⌂ @, Wouw, 17-08-2026, 11:57 (1 uur en 35 minuten geleden) @ Peter1952
Gewijzigd door soundman2, 17-08-2026, 12:07

Het lijkt mij toch niet zo moeilijk.

Niet voor een beetje techneut, die al jaren met de materie omgaat. Maar voor TS kennelijk wel, anders had hij de vraag niet gesteld.
Die draad waar op staat dat het de nul cq mindraad is, zou ik ongezien ook niet kunnen duiden.
Normaal krijgen autoradio's uit die tijd de massa via het chassis van de radio en de auto.
(via de antennekabel ook, maar dat is zeker niet de bedoeling)
In het geval van een kunststof dashboard, kan ik me voorstellen, dat aan de kast van de radio nog een aarddraad zit. Maar waarom dan de zekeringhouder. Blijft allemaal gissen.
Van de afgeschermde kabel wordt door iemand geopperd dat het wel een audio in- of uitgang zal zijn. Kan best, maar wat is het nou? Kan die blijven zitten, mag hij sluiting maken met massa?
Voor mij in elk geval een reden, om aannames achterwege te laten en gewoon met de docu in de hand zien wat origineel is en wat afwijkend is. De reden gaf ik al aan.
De docu staat op het www op de site van Wil Manshande, te downloaden zonder kosten of andere poespas.
https://freeservicemanuals.info/nl/servicemanuals/viewmanual/Philips/22RN386/None/None/AUTOCASSETTE/

Overigens is de radio niet voorzien van een cassettespeler.
Volgens de docu is er wel een aarddraad aanwezig, maar dan voorzien van een kabeloogje.
[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks