Philips VR765 Afstandbedien +vraag (Gezocht)
A... oftewel de Apollo generatie, opvolger van de Queen. Service manual kun je onder Apollo vinden. Het staat me even niet meer bij hoe of wat, maar ik denk dat je AB 1/2 via een toetscombinatie zou moeten kunnen kiezen.
Het nummer op het mainboard klopt eigenlijk beter dan het daadwerkelijke typenummer, AMB710/02 is een AMB21 bestukt voor een VR710/02 (modeljaar 2001, recorder mogelijk gefabriceerd in 2000) terwijl 765 eigenlijk op 1996 zou wijzen (en dan een Queen zou moeten zijn).
Toshiba is een oude bekende voor processoren. Ik denk al zeker sinds eind jaren '80. Toen zaten er vaak ook nog een of meer intel, Philips of Siemens processoren bij voor de loopweerkfuncties, VPT, etc. In V2000 zat vaak intel, NEC of Philips.
Een van de dingen waar Toshiba goed in was, waren processoren met veel datalijnen en ingebouwde display-drivers.
P.S. Er zit waarschijnlijk zelfs nog een stukje Dordrecht in deze recorder verwerkt. Johan de Witt leverde voor zover ik weet tot het bittere eind de motor en/of andere delen van de koppentrommelsamenstelling. Dat zou na te gaan moeten zijn via het stickertje op de onderzijde van de motor.
Complete draad:
- Philips VR765 Afstandbedien +vraag -
Maurice,
12-09-2026, 00:30
- Philips VR765 Afstandbedien +vraag - Maarten Bakker, 12-09-2026, 01:09