Tandwieltje voor Philips CD-335 (Gezocht)

door Martina @, Weerselo Twente, 04-10-2026, 12:25 (1 uur en 57 minuten geleden)

Goedendag Forum,

Ik ben bezig met herstel van een Philips CD-speler de CD-335.
De speler doet t verder goed .
Was wel een klus om de lade te verwijderen met die verborgen blokkeernokjes.

De aandrijf tandwieltjes van de lade zijn geheel vergaan en in stukken gebroken, als je er naar kijkt valt t al uit elkaar.|-(

Mijn vraag heeft iemand in de onderdelendoos nog zo een setje tandwieltjes liggen?

Het zijn van die oranje plastic tandwieltjes.

Vriendelijke groet,

Martine

Tandwieltje voor Philips CD-335

door Goldline @, Oranjedorp, 04-10-2026, 13:07 (1 uur en 15 minuten geleden) @ Martina

Heb je een foto van het loopwerk ? ik heb wel wat tandwieltjes.

--
Cees PA1DBA

door Martina @, Weerselo Twente, 04-10-2026, 14:08 (14 minuten geleden) @ Goldline

Heb je een foto van het loopwerk ? ik heb wel wat tandwieltjes.

Helaas niet... het zijn allemaal fragmenten.

Ik heb wel kunnen herleiden wat t was... een soort asje met een cylindrisch tandwieltje en een gewoon rond tandwiel met een groef voor het snaartje in de omtrek

[image]

Dit kwam te voorschijn....

Dat onderdeel rechtsonder staat verticaal en dar andere tandwiel grijpt in op de lade,

door Goldline @, Oranjedorp, 04-10-2026, 14:11 (11 minuten geleden) @ Martina

CDM4-19 loopwerk
[image]

--
Cees PA1DBA

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 04-10-2026, 13:29 (53 minuten geleden) @ Martina

Anders even bij mfbfreaks.com of op ebay kijken. Vervangers voor gloeiende gloeiende gele plastic breektandwielen zijn vrij algemeen te koop.

Het origineel is van instabiel polyurethaan dat vergaat onder invloed van de lucht. Zachte vervangers kunnen wat krimpen. Harde vervangers zijn beter maar maken iets meer herrie.

door Goldline @, Oranjedorp, 04-10-2026, 14:08 (14 minuten geleden) @ Martina

Is het dat 43mm tandwiel ? zo ja heb ik die voor je .

--
Cees PA1DBA