Novak Mistral (Gezocht)

door Armand @, België, 20-07-2009, 14:33 (5397 dagen geleden)

Dag,

Ik heb hier nog een mooie,goedspelende NOVAK Mistral (ook De Luxe)Special FM.
Spijtig genoeg is er rechts bovenaan een stukje afgebroken van de plastieken schaal.
Moeilijke vraag:heeft iemand nog zo'n schaal in goede toestand liggen?
Mag ook een slooptoestel zijn als de schaal nog maar goed is en geen barstjes vertoont.(natuurlijk tegen vergoeding)

Mvgr,

Armand

Novak Mistral

door Paul Brouwer @, Haarlem, 20-07-2009, 15:05 (5397 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Paul Brouwer, 20-07-2009, 15:06

Hallo Armand,

Er staat er een op Marktplaats.
Ik weet alleen niet of jij de hier biedende Armand bent.

Groet,
Paul

Edit:
Ik heb even onder gebruikers in de profielen gekeken en het is dus dezelfde Armand.

--
[image]

Novak Mistral

door Armand @, België, 20-07-2009, 16:27 (5397 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Dag Paul,

Die Armand ben ik.Heb ondertussen de radio hier maar het ontbrekende stukje heb ik pas nadien op de foto ontdekt.Altijd een risico iets kopen afgaande op een foto.
Die radio heeft namelijk een emotionele waarde voor mij.Het was de eerste transistorradio van mijn echtgenote maar deze was letterlijk van een dakterras gevallen tijdens onze eerste vakantie en dan nog in een openluchtzwembad terechtgekomen! Heb hem er dan vol blutsen,builen en stukken uitgehaald!
Nu toch eindelijk een donor gevonden alleen die schaal...:-( :-( :-( :-(
Hopelijk vind ik ooit nog wel eens een goede schaal.

Groet,
Armand

Novak Mistral

door Paul Brouwer @, Haarlem, 20-07-2009, 23:01 (5396 dagen geleden) @ Armand
Gewijzigd door Paul Brouwer, 20-07-2009, 23:03

Hallo Armand,

Ikzelf heb een Novak Elektra. Voor mij een portable met emotionele waarde.

Dit was de radio die de BX563A die bij ons thuis stond naar het dagverblijf van mijn ouders' schoenenzaak verbande om vervolgens,
naar later bleek voor de sloop, verkocht te worden. |-(

Ik wilde deze radio graag hebben maar kreeg hem niet.

Weer wat later verhuisde de Novak naar het dagverblijf. Deze radio had dit wel overleefd, doch stond mijn moeder erop dat ook deze
radio de vuilnisbak in ging. Waarom in mij nooit duidelijk geworden, maar houden mocht ik hem niet. |-(

Van beide radio's heb ik een exemplaar. Knappe jongen die deze radio's hier de deur uitkrijgt. :-P

Succes met jouw zoektocht naar de schaal. Dit model wordt nogwel eens aangeboden, dus moet het lukken om deze radio weer compleet
en gaaf te krijgen. ;-)

Groet,
Paul

--
[image]

Novak Mistral

door Armand @, België, 21-07-2009, 07:14 (5396 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo Paul,

Terwijl de Novak Mistral met die lelijke ...:-D :-D :-D hier weer vrolijk aan het spelen is, bedank ik je voor je reactie.Dit geeft me weer volop nieuwe hoop in mijn zoektocht naar een gave schaal!
Ach ja, het is maar een klein stukje dat afgebroken is maar streef altijd de perfectie na (wat niet altijd gemakkelijk is maar ben nu éénmaal zo).

Mvgr,

Armand;-) ;-) ;-)

Novak Mistral

door Armand @, België, 03-08-2009, 14:26 (5383 dagen geleden) @ Armand

Dag,

Uiteindelijk toch nog een donortoestel gevonden met een ongeschonden mooie schaal!
Ik heb ondertussen de radio volledig hersteld.
Hij verkeert nu in een zo goed als nieuwe toestand! :-) :-) :-)

Hier enkele foto's :
[image][image][image]:

powered by my little forum