Luchtvaart ontvanger..... (Toestel of techniek)

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 13:02 (2434 dagen geleden)
Gewijzigd door robbie, 30-08-2017, 13:08

Wie oh wie weet waar ik de plus van de voeding op deze ontvanger aansluit?
(op www nergens te vinden)

Op middelste aansluiting chassisdeel?
zie bijlage.


rob

[image]

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door kris ⌂ @, Gent, België, 30-08-2017, 13:15 (2434 dagen geleden) @ robbie

D3 zit daar om je te beschermen tegen omgekeerd aansluiten.

Als de + zijde van D3 verbonden is met de buitenkant van het chassisdeel, dan moet + op de centerpin komen. (D3 is dan geschakeld als "crowbar")

groeten

Kris

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 16:55 (2433 dagen geleden) @ kris

;-) Dank je wel Kris....
ik ben geholpen....

groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 30-08-2017, 14:53 (2433 dagen geleden) @ robbie

Hallo Robbie,

Inderdaad op het middelste puntvan het zwarte chassisdeel, voor het gemak even het schema erbij gezet.

M.vr.gr. Jan[image]

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 16:54 (2433 dagen geleden) @ J vd Westelaken

DANK je wel!
Ook voor het schema.....heb je misschien ook een schema van een aanpassing welke later gedaan is?

Zo ja, graag per mail.:-)


groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 30-08-2017, 17:14 (2433 dagen geleden) @ robbie

Hallo Rob,

Jazeker heb ik ook de aanpassingen in een pdf file staan met echte chinese uitleg,gelukkig wel de goede plaatjes erbij, ik stuur je wel een mailtje.

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 18:10 (2433 dagen geleden) @ J vd Westelaken

PDF binnen, dank....maar zie geen "aanpassingen" staan.....of mis ik iets?

groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door Oldtimer @, Oegstgeest, 30-08-2017, 17:12 (2433 dagen geleden) @ J vd Westelaken

voor het gemak even het schema erbij gezet.

Het originele verhaal dat bij deze bouwkit hoort vind je hier:

http://www.nt9k.com/stuff/chinese_airband_radio_kit.pdf

compleet met de aansluiting van de 12V voeding. En D3 (1N4001) doet inderdaad dienst als crowbar.

Willem

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 18:08 (2433 dagen geleden) @ Oldtimer

Mooi, het hele verhaal........ik kan het echter niet lezen chinees......:-(
Is er een Engelse versie van?
Maar...DANK!
En, is de "aanpassing" ook ergens te vinden?

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 30-08-2017, 18:23 (2433 dagen geleden) @ robbie

Hallo Rob,

Bijna onderaan in de file rechts onder bij het schema staat POWER en daar staat d3 getekend met de aanpassing.

M.vr.gr.
Jan

Luchtvaart ontvanger.....

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 30-08-2017, 18:31 (2433 dagen geleden) @ robbie

[image]

Hallo Rob,

Nog even het schema in het engels.

M.vr.gr.
Jan

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 30-08-2017, 19:37 (2433 dagen geleden) @ J vd Westelaken

DANK!
Ook dank voor toesturen via mail...:) :)

groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 01-09-2017, 20:26 (2431 dagen geleden) @ J vd Westelaken

Jan,

Je "link" ook ontvangen hoor, alleen kan ik de mail niet beantwoorden omdat mijn virusscanner zegt dat de mail "besmet" is....zeker omdat er een "link" htt ect. bij zit.
Ik moet maar eens een beetje een goede antenne in elkaar knutselen....
Tips?;-)


groet,

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

Luchtvaart ontvanger.....

door J vd Westelaken @, Den Dungen, 01-09-2017, 21:57 (2431 dagen geleden) @ robbie

Hallo Rob,

Ik heb je even een mail gestuurd.

M.vr.gr. Jan

Luchtvaart ontvanger.....

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 31-08-2017, 13:19 (2433 dagen geleden) @ robbie

Nu je vraag beantwoord is.....

Hoe bevalt de ontvanger? Kun je er echt vliegtuigen mee horen?
Ik heb wel eens gemerkt dat de piloten maar heel korte zinnetjes door hun radio roepen, waardoor het afstemmen op zo'n gesprek erg lastig was.

Luchtvaart ontvanger.....

door robbie ⌂ @, Blaricum, 31-08-2017, 14:49 (2432 dagen geleden) @ Gerard in Zeist

Gerard,

Het bouwen was weer leuk, maar de resultaten vallen mij tegen.:ng
Ik moet vermelden dat ik geen speciale buitenantenne bezit.
(gewoon FM sprietje)

Ben toch een beetje bang dat deze Chinese ontwerpen toch minder selectief zijn dan andere ontvangers (gebouwde)

Jammer....


groet,:m:

rob

--
Een druppeltje soldeer op je bovenbeen, toen je 12 was en nog korte broeken droeg........

powered by my little forum