Kast van "Lentebode" met solid state vermogen versterker (Algemeen)

door cadillac62be, 14-08-2010, 13:38 (5024 dagen geleden)

Gisteren gered van de sloop hamer.Mijn hard begon sneller te slaan daar ik dacht dat het een 634A buizenradio was.
De kast lijkt me nochtans echt te zijn met achterwant en mooie schaal met stalen aandrijving en originele knoppen ,volgens mij te mooi om 80 jaar
oud te zijn.De gaten onderaan met ijzeren rondels voor chassis zijn ook aanwezig maar niet gebruikt daar er iets inzit van elektronica dat e niet thuishoort<;ik denk dat de kast afmetingen kloppen met de oude originele kasten.Hoogte,485 MM
Breedte 415 MM....Ik heb weet van een uitvoering uit 1983 (jubileum 50 jaar radio).Maar dat is een AM/FM radio en de kast is op schaal 2/3....
Dus ik vraag me af of het hier om een unieke kast uit 1934 gaat waar van het originele chassis is vervangen door een doe het zelver...Of is dit toch een Replica ergens gebouwd voor Philips ? ? ? ?Ik vermoed dat er meerderen onder jullie zullen zijn die
daar een antwoordt op weten ! ! ! !
PS;Let bij de laatste foto op de afwerking van het fineer op de kast.Dat is in 't midden een lichte eik kleurige fineer,buitenkanten zijn donker eik...Origineel of niet ? ? ?

Hartelijk dank ! ,
ERIC [image][image][image][image]

Kast van "Lentebode" met solid state vermogen versterker

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 14-08-2010, 14:54 (5024 dagen geleden) @ cadillac62be

Weer een aparte creatie.

Kast, knoppen, bakelieten ornament, schaaltje, achterwand zijn zo te zien van een originele 1934 Lentebode afkomstig.

Het binnenwerk is duidelijk van later datum ;-)

Jammer dat de achterwand ingekort is en er wat gaten extra in gemaakt zijn, dat had de knutselaar ook wel iets anders kunnen doen met een beetje moeite. Want hij heeft er toch wel wat werk ingestoken, als de knoppen aan de voorkant functioneel zijn, en ook het zelfbouw binnenwerk zit er niet zo losjes ingepropt.

Groeten,

Matthias

Kast van "Lentebode" met solid state vermogen versterker

door cadillac62be, 14-08-2010, 16:38 (5024 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Bedankt,
Doet me plezier dat de kast en bijbehoren vrij zeker origineel en in bijzonder goede staat zijn.Enkel de vernislaag moet worden vernieuw en ga ik ook doen!
Mooi stuk om op de schouw ! ! En misschien vind ik ooit nog wel ééntje vol houtmijt
maar met kompleet chassis ! !
Tja,dat van die ingekorte achterwant had ik natuurlijk ook gezien,ZONDE !
Maar gelukkig heb ik hem kunnen redden zoals hij is want hij stond op het plaatselijke containerpark klaar voor recyclage tot keuken of kleren kast..........
Groeten,
ERIC;-)

Kast van "Lentebode" met solid state vermogen versterker

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-08-2010, 18:50 (5023 dagen geleden) @ cadillac62be

Ik zou inderdaad zeggen dat het 99,9% zeker huisvlijt is op basis van een originele lentebode. Zou je desondanks toch eens een foto van het binnenwerk zelf kunnen maken, als dat voor jou makkelijk te doen is?

Op de achterwand en een paar zwevende kroonsteentjes (lusterklemmen, suikertjes) na, ziet het geheel er toch vrij netjes uit.

powered by my little forum