knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding (Gezocht)

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 04-07-2019, 00:42 (1761 dagen geleden)

Vrienden van de radio,
Ik zoek voor mijn onlangs aangeschafte Delta voeding(k’tje) een paar dekseltjes welke op de knopjes horen, deze knoppen zijn van het fabricaat Stockli.
De knop voor de stroombegrenzing heeft een witte stip ter indicatie van de stand, die van de spanningsinstelling is zonder, zie de onderstaande foto.


[image]

(plaatje geleend van Circuits Online forum)

Deze dekseltje ontbreken wel vaker, blijkbaar zitten ze niet echt goed vast.
Met alleen de dekseltjes ben ik al enorm geholpen maar een paar complete knoppen is uiteraard ook prima.
De diameter van de dekseltjes is ca. 16 mm ( 5/8” ), ze zijn niet geheel vlak maar hebben een beetje de vorm van een dakje, zijn het heel flauwtjes.
Ik kan zou gauw geen leverancier vinden hier ten lande die dit nog levert, maar misschien is er iemand die dit wel weet.
Of anders iemand die een sloper heeft staan misschien.
Ik heb er nu knoppen op gezet van een of ander gesloopt HP apparaat en deze passen er qua maat redelijk bij.
Je zou bijna zeggen, who cares?
Maar ja….. ik heb nu inmiddels 3 voedingen uit deze reeks en dan zou het toch wel leuk zijn dat ze een beetje bij de zelfde lijn horen.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Arjan Havelaar @, 04-07-2019, 10:26 (1761 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Hallo Anton,

Je zou er ook een mailtje of telefoontje naar Delta zelf aan kunnen wagen.
Ik heb weleens gehoord, dat ze van oude(re) voedingen nog wel het e.e.a. aan onderdelen hebben liggen.
Niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Roland Huisman @, Zwolle, 04-07-2019, 13:44 (1761 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Hallo Anton,

Je zou er ook een mailtje of telefoontje naar Delta zelf aan kunnen wagen.
Ik heb weleens gehoord, dat ze van oude(re) voedingen nog wel het e.e.a. aan onderdelen hebben liggen.
Niet geschoten is altijd mis.

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

Klopt,

Zo heb ik zelfs als service gratis fets gekregen voor een20 jaar oude voeding.

Groeten, Roland

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door soundman2 @, Wouw, 04-07-2019, 12:15 (1761 dagen geleden) @ Anton van den Oever
Gewijzigd door soundman2, 04-07-2019, 12:17

Deze winkel heeft 16 mm spantangknoppendekseltjes.
ze lijken er wel op.

https://www.astelectronica.nl/AstCatalog/PhotoGroupPage.php?Grp=15&SiteLanguage=NL

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 04-07-2019, 22:32 (1760 dagen geleden) @ soundman2

Lijkt er inderdaad wel een beetje op, heb even op de site gekeken maar helaas is er nog maar eentje op voorraad en is het een uitlopend artikel.
Toch bedankt voor het meedenken en zoeken.:)
m.vr.gr.
Anton van den Oever

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door vanderwaal @, Ridderkerk, 04-07-2019, 12:15 (1761 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Goedemiddag Anton .Delta Electronic zat of zit in Zierikzee .
Succes ,groet van Jan v.d.Waal uit Ridderkerk .

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door loek @, Exloo (Drenthe), 04-07-2019, 15:04 (1761 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Hallo Anton,

Ik mis ook nog zo'n dekseltje. Dus als je er meer vind dan graag ook één voor mij.

Met vriendelijke groet,

Loek

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door gert van wee @, Achterveld, 04-07-2019, 17:48 (1760 dagen geleden) @ Anton van den Oever

hoi anton,

ik mis er ook twee......

groet,
gert

--
gert<punt>van<punt>wee<at>hccnet.nl

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Piet van der Pol @, 04-07-2019, 21:44 (1760 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Ik heb geen dekseltjes, maar wel 5 knoppen, die misschien ook bruikbaar zijn.
Diameter is 18mm, hoogte 14mm, asgat 6mm. Als je ze kunt gebruiken, dan zie ik het wel.

Piet

[image]

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 04-07-2019, 23:16 (1760 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Hallo Piet
Bedankt voor het aanbod maar deze passen niet, de as van de gebruikte potmeters (Colvern en Bourns) is 1/4” (6,35 mm)
Ik heb er wel knopjes op zitten die er aardig bij passen, maar orgineel is toch net iets mooier.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

knoppen (of dekseltjes hiervoor) van een Delta voeding

door Anton van den Oever @, Hazerswoude-dorp, 04-07-2019, 22:35 (1760 dagen geleden) @ Anton van den Oever

Aha, er zijn er meer nodig dan 2 stuks :-D :-D
Tja, die dekseltjes zitten blijkbaar erg los op die knopjes zo te horen, ook op het forum van CO is er een lange draad over Delta voedingen waarin dit besproken wordt.
Ik ga er inderdaad maar eens een mailtje aan wagen, de voedingen welke uitgerust waren met deze knoppen worden al een poosje niet meer gefabriceerd maar wie weet ligt er nog wat op voorraad.
Had al eens eerder contact gehad voor de documentatie en werd zeer vriendelijk en snel geholpen, een goede en professionele service.
m.vr.gr.
Anton van den Oever

powered by my little forum