testbeeld filmpje langer maken (Algemeen)

door rvh @, 's-Gravenhage, 02-02-2020, 11:39 (1564 dagen geleden)

Heb een leuk filmje van een oud testbeeld van nederland 2 muziek erbij zetten gaat ook echter filmpje is maar een minuut .Wie weet het alvast bedankt gr

testbeeld filmpje langer maken

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 02-02-2020, 12:52 (1564 dagen geleden) @ rvh

Neem aan dat het een Mpeg of ander formaat filmpje is.
Dan kun je dat filmpje een aantal malen kopiëren met een andere naam.
(Voorbeeld, test1, test2, test3 enz.)
Daarna met pinacle of een ander film bewerking programma die losse filmpjes aan elkaar knopen.
Succes en groet,
Ben

testbeeld filmpje langer maken

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 03-02-2020, 15:02 (1563 dagen geleden) @ rvh

Als je het filmpje naar me opstuurt (bijvoorbeeld via wetransfer) en aangeeft hoe lang je het filmpje wilt hebben, dan verleng ik 't voor je. Ik doe dat in Sony Vegas.

Groeten

(andere) Ben

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

testbeeld filmpje langer maken

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 05-02-2020, 15:54 (1561 dagen geleden) @ BenM
Gewijzigd door Rob Krabbendam, 05-02-2020, 15:55

Toevallig heb ik precies zo'n filmpje van een minuut vorige week in een Facebook-groep gezet.

Zoals daar vermeld kun je het net zo lang maken als je wilt met de concat-functie van ffmpeg:

ffmpeg -i "concat:filmpje.mpg|filmpje.mpg|filmpje.mpg" -c copy output.mpg

maakt het 3x zo lang bijvoorbeeld.

Ffmpeg installeer je op een mac via homebrew en het schijnt ook op Windows te werken.
Zie https://www.ffmpeg.org


PS muziek erbij zetten kan ffmpeg uiteraard ook, en zonder de video opnieuw te encoden.

testbeeld filmpje langer maken

door rvh @, 's-Gravenhage, 05-02-2020, 18:15 (1561 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

hallo rob filmpje kwam inderdaad van facebook inmiddels verlengt tot 15 minuten en met eigen muziek door ben m.waarvoor ben nog bedankt .gr ruud :)

testbeeld filmpje langer maken

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 05-02-2020, 19:00 (1561 dagen geleden) @ rvh

hallo rob filmpje kwam inderdaad van facebook inmiddels verlengt tot 15 minuten en met eigen muziek door ben m.waarvoor ben nog bedankt .gr ruud :)

Graag gedaan! Blijft mooi dat originele testbeeld.

powered by my little forum