Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt. (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 06-04-2020, 20:30 (1482 dagen geleden)

Hallo forumlezers,

Onlangs dit leuke kleine werkende SONY tv'tje op de kop getikt maar dit ook alweer 50 jaar oude beestje heeft ook een spoor van de tand des tijds en dat is eigenlijk alleen maar het ontbreken van een helft van een plaatje op de rechter kanaal kiezer knop, let maar op onderste helft. Door veroudering lijm valt zo'n plaatje er naar verloop van tijd af foto 2.

[image]

[image]
Let op rechtse knop onderaan ontbrekende helft.

Het plaatje wat er nog op zit staat de kanalen U 13 12 11 10 en 9 en onder op de knop rechts behoort een plaatje 7 6 5 4 3 en 2 te zitten en hoe die er uit behoort zien????, googelen levert geen duidelijke afbeelding op en op YouTube vond ik een filmpje van iemand over dit toestelletje met duidelijke afbeelding van knop die ik meteen heb geprint screent en in paintshop alleen de knop heb afgebeeld.

[image]
Geprint screende afbeelding uit YouTube

Met de computer aan de slag gegaan en met diverse proef prints kwam ik tot de juiste afmeting die precies paste op het erbij gemaakte 0,5mm. dikke aluminium plaatje.

[image]
Op computer gemaakte afbeelding geschikt voor printen op watertransfer wat dan na uitprinten, uitsnijden en vernissen middels water op het aluminium plaatje kan worden aangebracht.

Hieronder de foto andere helft inmiddels ook los gelaten maar nog in bezit zijnde plaatje met de aanduiding U 13 12 11 10 en 9, daar onder het bij gemaakte aluminium plaatje met daaronder de uitprint op water transfer.

[image]

Na aanbrengen is de knop weer compleet zoals onderste foto laat zien.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Sietze Osinga @, Koekange, 06-04-2020, 20:42 (1482 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Heeeeeeel knap gedaan Hans.:)

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Jac Janssen @, Eindhoven, 06-04-2020, 20:53 (1482 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Prachtig resultaat Hans!

Jac

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-04-2020, 17:16 (1482 dagen geleden) @ Jac Janssen

Dank jullie wel.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Otto @, Drenthe, 07-04-2020, 13:12 (1482 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Leuk gedaan, Hans, maar toch zijn de fonts niet hetzelfde. Zou je niet beter de foto van het plaatje kunnen uitvergroten, roteren, en dan met paint of zo, de letters herstellen? Ook kan je gedeeltelijk nog je overgebleven plaatje gebruiken voor de cijfers 2 en 3 en eventueel de omgedraaide 9 voor de 6.

Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-04-2020, 17:15 (1482 dagen geleden) @ Otto

Leuk gedaan, Hans, maar toch zijn de fonts niet hetzelfde.

Dank je maar weet ik Otto. Dit waren de dichts bij zijnde fonds in de letterset en dat zijn er een heleboel en het valt als je zo naar de knop kijkt eigenlijk helemaal niet op ook.

Zou je niet beter de foto van het plaatje kunnen uitvergroten, roteren, en dan met paint of zo, de letters herstellen?

Ja, daar heb je eigenlijk wel een puntte pakken. Ik heb paintshop pro alwaar ik hiervoor te werk ben geweest en daarmee kan ik op de afbeelding die ik van de knop heb de cijfers herstellen.

Ook kan je gedeeltelijk nog je overgebleven plaatje gebruiken voor de cijfers 2 en 3 en eventueel de omgedraaide 9 voor de 6.

Ik ga het eens proberen. In deze crisis tijd zat momenteel, dank voor het meedenken:)

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 07-04-2020, 18:12 (1481 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Of gewoon voor het onder én bovenplaatje hetzelfde type letter gebruiken.
NIEMAND die het opvalt :-D .
ruud

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Hans van Kampen @, Voorhout, 07-04-2020, 20:23 (1481 dagen geleden) @ Bapaktua

Is een idee Ruud maar bij nader inzien laat ik het zo en zeker op afstand valt het helemaal niet op, alleen als je echt dichtbij naar de knop kijkt en ook niet door iedereen.

[image]

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Nieuw schaalplaatje kanaalkeuzeknop gemaakt.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 07-04-2020, 21:43 (1481 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Is prima zo.
Maar mocht je toch bedenkingen hebben probeer dan het font MicrogrammaD.
Dit font lijkt er het meeste op.
Groet, Ben

powered by my little forum