Artec A Touch Of Future (Algemeen)

door Ludo Verhoeven @, Borsbeek, 06-02-2011, 13:36 (4831 dagen geleden)

Onlangs kocht ik een (oudere) wereldontvanger van Artec A Touch Of Future. Zo te zien komt dit toestel overeen met Pan International Multiband Receiver Pan Crusader X. Ik vind dit wel een leuk toestel, maar er is een probleem. Zelfs als de volumeknop op minumum staat komt er al een (luid) geluid uit. Bij AM kan je natuurlijk de HF versterking minderen, dan mindert ook het geluid. Maar dit kan de bedoeling niet zijn. Als je de volumeknop verder draait wordt het geluid nog luider. Ik dacht de potentiometer na te kijken, maar ik krijg de kast niet gedemonteerd. Als de schroeven op de rugzijde los zijn, lukt het nog niet. Heeft iemand suggesties?

[image]

Artec A Touch Of Future

door snameroc @, Etten Leur, 06-02-2011, 15:20 (4831 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Heb je de schroeven in het batterij vak ook verwijdert?

Artec A Touch Of Future

door Ludo Verhoeven @, Borsbeek, 06-02-2011, 15:42 (4831 dagen geleden) @ snameroc

Ik heb in totaal 9 schroeven losgedraaid en de knoppen aan de voorzijde losgemaakt.Het deksel beweegt maar enkele mm.

Artec A Touch Of Future

door Jan Dirk @, Stadskanaal, 06-02-2011, 15:53 (4831 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Hallo Ludo,

Zit er ook een typeplaatje op de achterzijde? want daar wil men ook nog wel eens een schroefje onder verstoppen. :fir

groet JD.

Artec A Touch Of Future

door Ludo Verhoeven @, Borsbeek, 06-02-2011, 16:12 (4831 dagen geleden) @ Jan Dirk

Alvast bedankt voor de suggesties, maar ik zie geen verdere schroeven. Is er iemand die zo'n type radio heeft en hem open kreeg?
Groeten,
Ludo

Artec A Touch Of Future

door Willem.H.N. @, Enschede, 06-02-2011, 16:16 (4831 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven
Gewijzigd door Willem.H.N., 06-02-2011, 16:17

Ik heb in totaal 9 schroeven losgedraaid en de knoppen aan de voorzijde losgemaakt.Het deksel beweegt maar enkele mm.

De handgrepen/beschermbeugels?
Het kan ook zijn dat eerst de voorplaat eraf gaat om bij de
inhoud te komen.

Artec A Touch Of Future

door Piranha @, 06-07-2022, 18:14 (663 dagen geleden) @ Ludo Verhoeven

Hallo,

heb je ondertussen de pancrusader s open gekregen.

Ik zit met hetzelfde probleem.

mvg

Edgard

powered by my little forum