Vraag over audacity (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 06-03-2021, 20:48 (1148 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 06-03-2021, 20:54

Als ik een tweede opname wil maken met audacity, krijg ik een tweede opname venster te zien, maar erlijkt verder weinig te gebeuren. Als ik de opname stop krijg ik de volgende melding.

"De instelling voor tijdsvertraging veroorzaakt dat de opgenomen audio verborgen is voor het tijdpunt nul.
Audacity heeft het teruggehaald zodat het bij nul begint.
Mogelijk moet u de Tijdverschuiving (<---> of F5) gebruiken om het spoor naar de juiste plaats te slepen."

Ik kan daar niets mee , of ik doe iet niet goed.
Wat zou er kunnen zijn.
OS W10
Audacity V 2.0.5

Vraag over audacity

door electron @, eindhoven, 07-03-2021, 00:32 (1148 dagen geleden) @ soundman2

Gebruik al jaren Audacity, als Portable.
Op Win7 draaide het probleemloos, bij win10 heb ik opname problemen bij de laatste versies. Dus stapje terug naar v.211, Win10.

-> Probeer 'importeren' ipv. openen. <-
Zorg 'eerst' dat de mp3/ffmpeg codecs beschikbaar zijn onder Libraries.
Audacity forum:
1) Bij openen van een audio bestand gebeurt dit in een nieuw venster, want een nieuw project wordt gestart.
2) Bij importeren opent het in hetzelfde venster. Zoals bij slepen van een bestand naar audacity.
Success, Ben@

Vraag over audacity

door soundman2 @, Wouw, 07-03-2021, 20:44 (1147 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door soundman2, 07-03-2021, 20:50

Er zijn nog geen opnames of audiobestanden.
Ik maak eerst een mono opname op het audiospoor wat ik "eerste" genoemd heb en druk na de opname op de stopknop.
Vervolgens druk ik weer op de opneemknop en krijg het spoor wat ik "tweede" genoemd heb.
Als ik dan stop met opnemen krijg ik de melding over de tijdvertraging. Verder kan ik daar niets mee.

"De instelling voor tijdsvertraging veroorzaakt dat de opgenomen audio verborgen is voor het tijdpunt nul.
Audacity heeft het teruggehaald zodat het bij nul begint.
Mogelijk moet u de Tijdverschuiving (<---> of F5) gebruiken om het spoor naar de juiste plaats te slepen."

Feitelijk wil ik op het eerste spoor een tekst opnemen en op het tweede spoor muziek. Die wil ik (later) combineren.

[image]

Vraag over audacity

door electron @, eindhoven, 08-03-2021, 02:33 (1147 dagen geleden) @ soundman2

1) elke keer dat je na 'record' op 'stop' klikt, en vervolgens weer op 'record' begin je met een nieuw spoor. beter kun je op 'pauze' drukken, en weer op 'pauze' om te vervolgen op hetzelfde spoor. ik heb nog nooit die melding gezien!
2) in de tijd verschuiven doe je met de '<->' tool.
3) Audacity kan knippen /plakken van spoor tot spoor ('schaar') , compressor voor spraak, samenvoegen, etc. Let op de basis configuratie: codecs, recording, etc.
Audacity is prima voor multitrack bewerkingen.
Groet, Ben@

Vraag over audacity

door soundman2 @, Wouw, 08-03-2021, 16:32 (1146 dagen geleden) @ electron

De bedoeling was om telkens een nieuw spoor te maken en op te nemen. Alleen zie ik niets gebeuren op het nieuwe spoor en kan het waarschijnlijk niet weer afspelen, hoewel ik dat even had kunnen proberen.
Ik ga de manual maar eens doorspitten. Altijd leerzaam, maar een wat langere weg om iets te weten te komen.

Vraag over audacity

door electron @, eindhoven, 08-03-2021, 17:42 (1146 dagen geleden) @ electron

Daarom oa. recording settings nakijken.
Bij 'sound activation' wordt er niet opgenomen als het input niveau te laag is.
Success, Ben@

Vraag over audacity

door soundman2 @, Wouw, 08-03-2021, 22:41 (1146 dagen geleden) @ electron

Vandaag wilde het helemaal niet meer werken. W10 kende audio device niet meer, een Tascam US-200.
Ik heb het nu aangesloten op een oude laptop met Vista en het werkt allemaal meteen........
Kennelijk een probleem met W10,

Vraag over audacity

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 09-03-2021, 13:03 (1145 dagen geleden) @ soundman2

Kennelijk een probleem met W10,

Je zou eens kunnen checken of je een recente versie van W10 (20H2) en Audacity (2.4.2) hebt.

Rob

Vraag over audacity

door soundman2 @, Wouw, 09-03-2021, 22:44 (1145 dagen geleden) @ Rob Krabbendam
Gewijzigd door soundman2, 09-03-2021, 22:45

Zojuist de genoemde versie gedownload,Audacity (2.4.2), deze neemt op, maar kan het usb weergave appaaat niet vinden, terwijk dat wel is ingesteld als weergave apparaat.
De instellingen (staan ook in geluidsbeheer bij W10.)

[image]

De foutmelding"
[image]
Zoals gebruikelijk bij Windows is dit de weg naar het grote bos en zoek het verder zelf uit:fir
In Vista werkt het gewoon!.

Vraag over audacity

door electron @, eindhoven, 10-03-2021, 01:48 (1145 dagen geleden) @ soundman2

haha- altijd kalm blijven met windows.(-: Ik gebruik verder Linux MX-18.
Vista was best een goed OS in later dagen, Win7 haalde er nog wat bugs uit.
Als het werkt gewoon zo laten.
Bij Windows zijn verstandig beleid (firewall configuratie, antivirus, etc.) belangrijker
dan updates tot de laatste versie.
Verder:
tascam us-200 drivers gaan maar tot win10-b1511 (nov 2015)!
audacity 211 (heb ik) is van jul 2015
nieuwer heb ik niet nodig. hoef geen nieuwe toeters (gebruikers interface), etc.
Groet, Over&Out, Ben@

Vraag over audacity

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 12-03-2021, 16:03 (1142 dagen geleden) @ electron

Hier lijkt nog een iets minder oude (2016) driver te staan: https://tascam.com/us/product/us-200/download

Wel vervelend als oude hardware updates van je overige software in de weg gaan zitten.

Van Audacity gebruik ik over het algemeen wel de laatste versie (niet op Windows weliswaar) want daar worden met elke versie heel wat bugs in opgelost: https://wiki.audacityteam.org/wiki/Audacity_Versions

Vraag over audacity

door Rob Krabbendam ⌂ @, Hellevoetsluis, 12-03-2021, 16:12 (1142 dagen geleden) @ Rob Krabbendam

Hier heeft iemand de pc speakers uitgezet om de tascam weer aan praat te krijgen:
https://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?t=97522

En hier heeft iemand drivers opnieuw geïnstalleerd:
https://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?t=99971

Rob

Vraag over audacity

door VanHerward @, 06-05-2021, 12:38 (1087 dagen geleden) @ soundman2

pas op, het kan gewoon worden geïnfecteerd met een trojan https://forum.audacityteam.org/viewtopic.php?t=111863.
In mijn geval heb ik het gekoppeld aan Search Marquis redirect. https://macsecurity.net/nl/view/289-search-marquis-com

powered by my little forum