Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn (Algemeen)

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-05-2011, 00:10 (4748 dagen geleden)

Vandaag heb ik op diverse tijdstippen de performance getest en opende het forum (zeer) snel in één tot 1,5 seconden.

Graag jullie bevinden hierover.

Paul
Forumbeheer

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door françois, 07-05-2011, 12:37 (4747 dagen geleden) @ Forumbeheer

De koppeling is veel sneller , naar buizenforum teruggaan duurt langer dan andersom.
françois

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-05-2011, 15:16 (4747 dagen geleden) @ françois

Verschil moet er zijn. :-D

Paul
Forumbeheer

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door Marc Scheerders @, 07-05-2011, 19:51 (4747 dagen geleden) @ Forumbeheer

Hier lijkt een en ander inderdaad een stuk beter:

[vergelijk met de meting in de andere thread]

[image]

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door Ed van der Weele † @, Zeist, 07-05-2011, 21:10 (4747 dagen geleden) @ Forumbeheer

De snelheid lijkt nu een stuk stabieler dan voorheen.
Verspreid over de hele dag een keer of 10 gemeten en geen enkele keer duurde dit langer dan 800 mSec, meestal onder of rond de 500 mSec.

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 07-05-2011, 23:00 (4747 dagen geleden) @ Forumbeheer

Ik moet zeggen dat, in tegenstelling tot het NFOR, ik hier eigenlijk nauwelijks problemen met snelheid en langzaam (of niet) laden van pagina's meegemaakt heb gedurende de afgelopen weken.

Nou staat het niet de hele dag open, en ben ik meestal niet ingelogd (zou dat er nog iets mee te maken hebben?) als ik het Transistorforum bekijk, maar de traagheid van het NFOR ten opzichte van dit forum is mij altijd wel opgevallen.

Wellicht dat het bij nader inzien wel wat sneller is dan de hooguit 1-2 seconden die het normaal gesproken was bij het vernieuwen van een pagina of aanklikken van een link, wat dan in het niet valt bij de regelmatig 5+ seconden voor het NFOR, hoewel het daar de laatste dagen ook wat beter lijkt te gaan.

Echt meten (met stopwatch of software) heb ik het niet gedaan.

Groeten,

Matthias

Problemen met forumperformance schijnen verholpen te zijn

door Paul Brouwer @, Haarlem, 07-05-2011, 23:19 (4747 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Hoi Matthias,

In de laatste versie van de Firefox browser zit een tooltje (Firebug) wat de tijd die het kost om een site te openen meet.

Met uitzondering van zo'n 5 weken geleden had ik deze traagheid ook niet ervaren, mede omdat ik de meeste tijd andere dingen aan mijn hoofd heb. Tot het moment dat Ed het probleem aankaartte en de reacties hierop nogal wisselend waren. Ikzelf had geen enkel probleem totdat ik enkele dagen later rond 17:00 uur tegen hetzelfde probleem als door Ed omschreven aanliep.

Gewapend met de intussen aangedragen informatie heb ik mij tot mijn provider gericht en bleek dat de SQL-server voor deze problemen zorgde. Ik heb van hun overigens nog geen bericht gehad dat de problemen nu echt zijn opgelost maar het heeft er alle schijn van.

Groeten,
Paul


@Ed
Gezien de storing (SQL-server) is het niet zo vreemd dat Tips & Trucs wel snel openend terwijl het forum wat op hetzelfde domein draait dat niet deed. T&T is een HTML-site net als mijn eigen site. Het forum is PHP wat zwaar hangt aan SQL.

--
[image]

powered by my little forum