mini radio+TV (Algemeen)

door gbr @, 29-07-2022, 11:22 (608 dagen geleden)

Beste Forumleden,

Ik heb hier een Philips mini radio+TV (LCD scherm 6x4,5cm) waarvan de buitenkant plakkerig is. Het lijkt alsof de buitenkant desintegreert en zacht wordt. Wie kent dit verschijnsel, heeft het te maken met weekmakers. Wat kun je hier tegen doen? René

mini radio+TV

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 29-07-2022, 11:56 (608 dagen geleden) @ gbr

Je kunt hier niets aam doen

Ik maak ook geregeld mee.
Reinigen en wat kunststof spray daarna.

Heb ook bv kabels en na jaar of 2 zijn deze ook steeds zeg maar nat.
Is niet anders.

ander onderwerp

door gbr @, 07-08-2022, 14:44 (599 dagen geleden) @ Maurice

Maurice, ik had je een pm bericht gestuurd 03/04 aug. Heb je mijn om bericht ontvangen? Wil je mij svp een reactie via een pm sturen. Groet, René

ander onderwerp

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 07-08-2022, 23:36 (599 dagen geleden) @ gbr

Rene.
Stuur bericht even opnieuw.
Ik zie niet er tussen staan. Ook niet spam box.
Maar ik heb boel mails ook ivm groot nationaal scout kamp nu.

Kijk ik morgen even

mini radio+TV

door ruudam @, Utrecht, 29-07-2022, 19:51 (608 dagen geleden) @ gbr

Plee papier er tegen aan plakken. Voelt het weer droog aan. Ziet er niet uit.

mini radio+TV

door Roland Huisman @, Zwolle, 29-07-2022, 19:59 (608 dagen geleden) @ gbr

Volgens mij komt dit vooral voor bij apparaten waar een soort anti slip laagje/rubber laagje op zit. Dat rubber dat desintegreert op een gegeven moment en wordt plakkerig. Ik ben wel eens zo aan het poetsen geweest dat ik die hele laag er af heb gepoetst. Toen hield ik gewoon het kunststof over... Ik heb ook Philips meetapparatuur waarbij de behuizing ook plakkerig is geworden... Daar lijkt eenzelfde soort chemische reactie op te treden...

Het probleem komt ook bij auto's voor...
https://www.ad.nl/auto/plakkerige-knoppen-in-je-auto-zo-kom-je-ervan-af~af560b40/

Dasty van de Wibra is favoriet bij velen om snarendrab uit cassette recorders etc te verwijderen. Dus je zou dat kunnen proberen...

Groeten, Roland

mini radio+TV

door Klaas Slager @, Wezep, 01-08-2022, 13:27 (605 dagen geleden) @ Roland Huisman

Heb goede ervaring met soda.
Enkele weken geleden een plakkerige portabel DVD speler behandelt met sodawater en schuursponsje, na-behandelt met schoon water.
Blijft nog steeds mooi glad aanvoelen.

mini radio+TV

door gbr @, 01-08-2022, 15:35 (605 dagen geleden) @ Klaas Slager

Dank je voor deze tip. De tekst Philips is in de rubberachtige laag verwerkt. Ook zijn knop en bedieningstekst verwerkt in de rubberlaag. Ik kan niet schuren. Het laagje is uiterst dun. Als je vast beetpakt blijkt de smurrie (en de tekst) op je vingers achter. Ik ga een test op de onderzijde doen met soda. René

mini radio+TV

door henk vdb @, Breda, 02-08-2022, 17:08 (604 dagen geleden) @ gbr

De tekst Philips is in de rubberachtige laag verwerkt. Ook zijn knop en bedieningstekst verwerkt in de rubberlaag.

Helaas zijn deze originele teksten dan niet te redden...

powered by my little forum