Leuk krijgertje... (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 20:36 (620 dagen geleden)

van een plaatsgenoot zend amateur die aan het ruimen is. Er staan 2 meetzenders van hem te koop maar dit perfect werkende kleine scoopje kreeg ik van hem, jij hebt een grote verzameling mini scoopjes en zet deze er maar bij zij hij.

Het is een (nooit geweten deze combi merken samen) SONY TEKTRONIX type 326 Het scoopje heeft de bescheiden afmetingen zonder afneembare voeding van BREEDTE:18cm. HOOGTE:9cm. en DIEPTE:25cm. en er kan een niet aanwezig zijnde accu in.

[image]

[image]

Het is een twee kanaals scoopje die prop vol zit, heb hem even open geschroeft aan 2 kanten.

[image]

[image]

Zomaar even, ik ben er heel blij mee.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-08-2022, 20:52 (620 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Erg leuk dingetje! En volledig op basis van Tektronix-techniek zo te zien.

Ik wist alleen van latere digitale modellen van "zo niet, trekt op niks" die vooral heel veel last hadden van lekkende SMD-elco's, net als de camcorders van Sony.

Leuk krijgertje...

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 16-08-2022, 20:53 (620 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Leuk ding Hans, proficiat met je aanwinst!

Wist je dat Philips ook ooit zo'n miniatuurscoopje heeft gemaakt? Ik kan zo snel het nummer niet meer vinden, maar was ook een erg compact apparaat.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Leuk krijgertje...

door verbeek @, Zutphen, 16-08-2022, 21:17 (620 dagen geleden) @ Leo Snoeren


Wist je dat Philips ook ooit zo'n miniatuurscoopje heeft gemaakt? Ik kan zo snel het nummer niet meer vinden, maar was ook een erg compact apparaat.

PM3000 / PM3010?

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 22:13 (620 dagen geleden) @ verbeek

Het is een 3010/01 Paul inderdaad.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 21:25 (620 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Dank je Leo, je bedoeld dit werkelijk piepkleine PHILIPS scoopje die ik in mijn verzameling heb.

;-)
Hans

[image]

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 16-08-2022, 21:42 (620 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Dank je Leo, je bedoeld dit werkelijk piepkleine PHILIPS scoopje die ik in mijn verzameling heb.

;-)
Hans

[image]

Klopt Hans! Lang geleden dat ik die gezien heb! Philips Japan? Hihi, dat lukte niet in Nederland....

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 22:15 (620 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Zal morgen even open maken en foto hier neer zetten, heb er nooit binnen in gekoekeloerd, ik zie er nergens MADE IN op staan.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 16-08-2022, 22:53 (620 dagen geleden) @ Hans van Kampen

zie er nergens MADE IN op staan.

;-)
Hans

Hihi, staat op de voorkant, net onder het Woord Philips. Maar omdat het zo'n klein scoopje is zie je het bijna niet :-D :-D :-D :-D

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 23:38 (620 dagen geleden) @ Leo Snoeren

Nou ja, Ik had de bril niet op en je verwacht het ergens op de achterkant:-D

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door focus103 @, Zaandam, 16-08-2022, 23:05 (620 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Mooie aanwinst en hij is handig in gebruik er hoort ook nog een hoes omheen met een vak boven op waar de probes en netsnoer in past.

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 16-08-2022, 23:39 (620 dagen geleden) @ focus103

Ik had al zo iets verwacht, typpisch zaken die zoek/defect raken door de jaren heen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

2 foto’s binnenkant PHILIPS PM3010 scoopje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-08-2022, 11:16 (619 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Hans van Kampen, 17-08-2022, 11:19

met dank aan Henk Jenniskens pe0ssb

Ik Krijg mijn scoopje niet open want de 2 knopjes die bovenop zitten moeten eerst worden afgenomen en zitten zo vast dat ik niet harder durf te trekken. Ik ben bang dat ze breken en of de potmeter verniel.

Henk had in 2017 een probleem met een condensator in dit scoopje en liep een topic hier over.


[image]
Foto: Henk Jenniskens

[image]
Foto: Henk Jenniskens

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Leuk krijgertje...

door Piet van der Pol @, 17-08-2022, 15:03 (619 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Als het om klein gaat, dan kon het vroeger ook al klein. 10cm rond, 29cm lang. En dan nog met halfgeleiders met gloeidraad! Helaas bedroeg de hele productie maar 1 stuks.

Piet

[image]

Leuk krijgertje...

door Hans van Kampen @, Voorhout, 17-08-2022, 17:42 (619 dagen geleden) @ Piet van der Pol

Leuk om te zien Piet, zeer compact voor die tijd. Ik sla dit plaatje op. Zal wel ergens in een museum zijn beland.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

powered by my little forum