Sommige pagina's scrollen niet. (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 18-08-2022, 17:37 (618 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 22-08-2022, 23:53

Naar aanleiding van de vraag over een Caruso lsp werd verwezen naar RMORG
https://www.radiomuseum.org/r/silur_caruso_lautsprecher_syst.html
De meeste pagina's op RMORG scrollen normaal, maar deze niet en nog andere ook niet. Het komt op meer sites voor. Ik gebruik Firefox en vraag me af waarom sommige pagina's zo weerbarstig zijn.

Sommige pagina's scrollen niet.

door henk vdb @, Breda, 18-08-2022, 22:52 (618 dagen geleden) @ soundman2

Staat onder
Bewerken -> Instellingen -> -bijna helemaal onderaan-:"Vloeiend scrollen gebruiken" aangevinkt?

Maakt de instellingen aldaar wijzigen iets uit?

[image]

Sommige pagina's scrollen niet.

door soundman2 @, Wouw, 18-08-2022, 23:53 (618 dagen geleden) @ henk vdb

Dit zijn mijn instellingen

[image]
Wijzigingen veranderen niets. In 99% van de gevallen werkt het gewoon, een paar sites hebben er last van. Ook de meeste pagina's op RMORG scrollen gewoon.

Sommige pagina's scrollen niet.(nog niet opgelost)

door henk vdb @, Breda, 19-08-2022, 00:25 (618 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 19-08-2022, 00:29

Ik krijg het helaas niet gereproduceerd met de aangegeven pagina....

Geprobeerd op 3 verschillende laptops met Firefox:

1 x Linux Mint 20.3 Cinnamon 64 bit met Firefox 103.0.2 (64-bit)
1 x Linux Mint 19.3 Xfce 32 bit op netbook resolutie 1024 x 600(!) met Firefox 103.0.2 (32-bit)
1 x windows 10 met Firefox 95.0.2 (32-bit)

Sommige pagina's scrollen niet.(nog niet opgelost)

door soundman2 @, Wouw, 19-08-2022, 11:08 (618 dagen geleden) @ henk vdb
Gewijzigd door soundman2, 19-08-2022, 11:28

Ook op mijn notebookje met FF 103.0.2 (64-bit) en win10 21H2 werkt het niet.
Zal wel iets bij mij zijn, maar ik heb het nog niet op kunnen lossen.
Eigenlijk gaat het altijd goed, ook met de pagina's van RMORG.
Start ik RMORG OK
Typ ik als zoeker "Caruso Lautsprecher" OK, ik krijg dan een scrolbare opsomming.
Klik ik op een van de items, dan krijg ik het gezochte onderwerp. De pag staat bovenaan en opschuiven lukt dan niet. Een afbeelding staat er dan half op.
Onderstaand plaatje staat muurvast. (De PC is niet vastgelopen!)

[image]

Sommige pagina's scrollen niet.(nog niet opgelost)

door electron @, eindhoven, 20-08-2022, 00:07 (617 dagen geleden) @ soundman2

Kijk ik naar jouw screenshot, dan mis ik de scroll-bar rechts.
Zonder deze kun je niet scrollen. Dus het licht niet aan de website, maar aan jouw browser.

Zou het aan een add-on liggen hetgeen ik betwijfel, dan kun je de add-ons tijdelijk uitzetten, door te herstarten in Safe Mode: Alt > Help > Troubleshoot Mode.
Groet, Ben@

PS. Mogelijk is je browser ontregelt. Snelste oplossing is dan weer FF resetten.
[image]

Sommige pagina's scrollen niet.(nog niet opgelost)

door soundman2 @, Wouw, 20-08-2022, 18:23 (616 dagen geleden) @ electron

Het curieuze is dat RMORG goed werkt zowel met een touchscreen pc als met een pc met muis, dan zouden de apps niets verstoren en FF ook in orde zijn. Geraak ik dan bij de reultaatpagina dan zit die vast en zou er iets met FF zijn of of met APPs, Er xijn meer sites die dat gedrag vertonen.
Twee heel verschillende PC's,met dezelfde kuren.
Ik heb meer fenomenen gehad die met W10 te maken hadden en na een update waren verdwenen,maar deze blijft.

Sommige pagina's scrollen niet.

door Harry59 ⌂ @, Zulte, 19-08-2022, 17:11 (617 dagen geleden) @ soundman2

Ik gebruik ook Firefox, geen probleem.
Mogelijk iets met add-ons? Deze persoon werd hiermee geholpen.
https://support.mozilla.org/gl/questions/1334477

Sommige pagina's scrollen niet.

door electron @, eindhoven, 20-08-2022, 20:11 (616 dagen geleden) @ soundman2

Gebruik een andere browser, Chrome, oid., of probeer het volgende-

1) check overlay-scrollbars: about:config > accept > search 'overlay-scroll'
mijn settings: layout.testing...=F, widget.gtk...=T, widget.windows...=T

2) hardware acceleration uitzetten:
settings > general > performance, recommended settings= uit > hardware acceleration= uit

3) refresh ff: alt > help > more troubleshooting... > refresh ff > finish

Vriendelijke Groet,
Over &Out, Ben@

Sommige pagina's scrollen niet.

door henk vdb @, Breda, 20-08-2022, 23:11 (616 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door henk vdb, 20-08-2022, 23:12

Gebruik een andere browser, Chrome, oid....

Dat hoor ik vaak maar chrome is GEEN optie voor wie op z'n privacy gesteld is. windows 10 en 11 trouwens ook niet. Bovendien MOET dit op te lossen zijn, de vraag is alleen HOE. Als ik uitga van deze opmerking dan zou IK zeggen windows de deur uit. Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Het scheelt in ieder geval heel veel tijdverspilling en frustraties is mijn ervaring al een aantal jaren.

Sommige pagina's scrollen niet.

door soundman2 @, Wouw, 22-08-2022, 14:40 (614 dagen geleden) @ henk vdb

Omdat het fenomeen maar op een paar sies oor komt en dan nog niet op alle pagina's, ga ik zekerwin10 niet overhoop halen en ook geen clean install doen. Dat laatste alleen als het niet anders kan. Eerder zijn andere probleempjes ook verdwenen, ik denk door kleine updates.
De "ellende" valt mee te leven en inderdaad Google vertrouw ik ook voor geen moer.
Zaken als Hey Google, lijken erg mooi en handig, maar de microfoon luistert altijd.........

Sommige pagina's scrollen niet.

door Goldline @, Oranjedorp, 22-08-2022, 18:13 (614 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Goldline, 22-08-2022, 18:14

Een kortsluitplug in de externe microfoon aansluiting kan helpen.....
Indien je de software niet vertrouwt.
Condensator-kapsel verwijderen werkt ook wel voor paranoia :-D
vergeet ook niet je ingebouwde camera af te plakken.
(een tevreden Win10 en Google gebruiker)

--
Cees PA1DBA

Sommige pagina's scrollen niet.

door henk vdb @, Breda, 22-08-2022, 20:04 (614 dagen geleden) @ Goldline
Gewijzigd door henk vdb, 22-08-2022, 20:09

(een tevreden Win10 en Google gebruiker)

Dat is prima voor jou maar als iemand een vraag stelt over een probleem dat MISSCHIEN met Firefox te maken heeft help je niet door dan maar chrome aan te raden. Voor mij is dat geen vervanger en voor de topicstarter ook niet. Het lijkt wat op het willekeurig vervangen van onderdelen (in dit geval software) bij een reparatie van elektronische apparatuur.:-|

Sommige pagina's scrollen niet.

door snameroc @, Etten Leur, 22-08-2022, 21:52 (614 dagen geleden) @ henk vdb

Ik zie dat toch anders en vind dat echt niet met elkaar te vergelijken.
Ik ben zeker niet voor lukraak onderdelen vervangen. Maar vind die paranoia rond google en windows ook enigsinds overdreven.
Op zich is het zelfs een goed idee om met een andere brouwser te proberen al was het maar om dingen uit te sluiten.
En eigenlijk geeft henk zelf al een rede want met een beetje geluk wordt het met een update gerepareerd met windows 10. Het is in mijn ogen het meest probleemloze os van microsoft.

Sommige pagina's scrollen niet.

door henk vdb @, Breda, 22-08-2022, 23:21 (614 dagen geleden) @ snameroc

met een beetje geluk wordt het met een update gerepareerd met windows 10

Je zal er beroeps- of bedrijfsmatig maar afhankelijk van zijn, dan heb je meer dan een beetje geluk nodig.:-D

Sommige pagina's scrollen niet.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-08-2022, 23:37 (614 dagen geleden) @ henk vdb
Gewijzigd door Forumbeheer, 22-08-2022, 23:50

Op circuitsonline heeft blackdog een uitgebreid topic geschreven over het "temmen" van Windows 10, wat in kleine bedrijfsopstellingen nuttig kan zijn. In grotere bedrijven zijn Enterprise versies en Server 2016 en 2019 een stuk beter bruikbaar, maar het blijft wel potentieel AVG-gevoelig als je telemetrie aan hebt staan.

Sommige pagina's scrollen niet.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-08-2022, 23:34 (614 dagen geleden) @ snameroc

Los van paranoia, is het vervangen van Firefox door Chrome of andersom, mijnsinziens hetzelfde als het willekeurig verwisselen van samenstellingen. Modules of printen swappen dus. Daarbovenop komt dan nog dat de bediening en andere eigenschappen verschillen, wat misschien niet gewenst is. Het swappen kan wel helpen, maar het doel van de vraagsteller was mogelijk simpel op componentniveau (configuratie) te bereiken. Alleen moet je dan weten hoe, als ik het wist had ik het gezegd.

Sommige pagina's scrollen niet.

door electron @, eindhoven, 22-08-2022, 21:26 (614 dagen geleden) @ soundman2

@Hvdb.
Kom zelf met een oplossing voor Soundman!:slp
Concentreer je daar eens op, ipv. op dat ene regeltje van mij.
De volgende 5 regels met de mogelijke oplossing voor FF zwijg je over!:ng

Nummer 2) werkt bij Epic Browser die dat Scroll probleem ook kende.:)
Ben@ &OUT!

OffTopic: @Goldline. W10 werkt hier perfect al 4 jaar.
Niets mis met Chrome (Chromium, Opera).

Sommige pagina's scrollen niet.

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 22-08-2022, 23:53 (614 dagen geleden) @ electron

Hij benoemt wat zijn oplossing zou zijn en erkent dat het niet de oplossing zal zijn waar de TS naar zoekt. Dat is het begin van een discussie die niet rechtstreeks met de vraag te maken heeft, maar grote-stappen-snel-thuis oplossingen en eventuele tips om die dan weer beter te laten werken, kunnen toch nog iemand helpen.

Het is inderdaad niet de bedoeling dat zo'n zijtak van de discussie te groot wordt of er een "merk versus merk oorlog" ontstaat, want dat maakt dat eventuele rechtstreekse antwoorden op de vraag van de TS ondersneeuwen.

De TS wil een oplossing voor zijn huidige configuratie, maar geeft ook aan dat er met de fout te leven is als niemand het weet.

Ik laat het topic open voor het geval er toevallig toch nog een rechtstreeks antwoord komt, of soundman2 zelf nog terugmeldt hoe hij het heeft kunnen oplossen - indien van toepassing.

Ook verplaats ik het topic even naar de juiste categorie.

Sommige pagina's scrollen niet.

door soundman2 @, Wouw, 24-08-2022, 17:26 (612 dagen geleden) @ Forumbeheer

Het ziet er uit, dat na de modus "opfrissen" in FF het probleem opgelost is. Wel even wat herstellen, zoals de zoekmachine Duckduckgo weer als voorkeur opgeven.

Sommige pagina's scrollen niet.

door henk vdb @, Breda, 24-08-2022, 18:27 (612 dagen geleden) @ soundman2

Dank voor de terugkoppeling Henk. :)

powered by my little forum