Geen geluid MT-Logic CDDVD-600 (Toestel of techniek)

door Arjan Havelaar @, 19-07-2011, 21:35 (4689 dagen geleden)
Gewijzigd door Arjan Havelaar, 19-07-2011, 22:01

Beste forumleden,

Ik heb tweemaal een radio /CD/DVD speler ter reparatie zoals in het onderwerp genoemd. Het probleem bij beide apparaten is hetzelfde.
Ze geven namelijk geen geluid. 1 van de twee doet het een enkele keer wel, maar meestal niet.
Het maakt niet uit waarop de speler ingesteld staat, of het nu radio is of DVD of CD, er is geen geluid.
Heb ook de koptelefoon uitgang geprobeerd, maar ook daar geen geluid.

Mijn vraag is of iemand een idee heeft waar ik dit moet zoeken, en misschien nog wel belangrijker, waar ik een schema kan vinden.
Op MT-Logic vind ik niets. Weet iemand misschien wat voor merk er eigenlijk in zit?

Bij voorbaat alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 21-07-2011, 01:42 (4688 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Multitech, ook bekend als Audiosonic, koopt overal en nergens in. Als je geluk hebt is het apparaat aan de hand van foto's te identificeren.

Foto's

door Arjan Havelaar @, 23-07-2011, 21:25 (4685 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Hierbij wat foto's. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

De grote chip op de print is een Sunplus SPHE8202T

Met vriendelijke groet,

Arjan

Foto's

door bruno @, Tienen ( Belgie ), 26-07-2011, 18:36 (4682 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Arjan,

Op het radiogedeelte moet met een signaalvolger klank hebben , ik zou ook eens luisteren onder de koelvin moet ook nog audio zijn.
als ik de datasheet bekijk van de grote ic die je vermeld zie ik niet direct audio afhandeling.
datasheet is hier te vinden:
http://html.alldatasheet.com/html-pdf/171200/ETC2/SPHE8202S/98/1/SPHE8202S.html

Veel succes met je herstelling /foutjagen.

Groetjes

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-09-2011, 10:12 (4633 dagen geleden) @ Arjan Havelaar
Gewijzigd door Maarten Bakker, 14-09-2011, 10:45

Laat, maar toch goed nieuws (hoop ik): typenummers als BDU125K, BDU125J en BDT125J leveren zoekresultaten op. Of daar ook echt wat bij zit heb ik nog niet kunnen zien.

Een andere tip kan zijn om eens na te gaan welk IC de eindtrap is (ik gok onder het aluminium vleugeltje) en aan de hand van datasheets van dat IC wat metingen te gaan doen eromheen.

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600

door Arjan Havelaar @, 14-09-2011, 23:19 (4632 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten,

Je bent nog niet te laat, maar ik ben er de laatste tijd niet aan toe gekomen.
Heb nog even gezocht op die drie typenummers die jij gaf.
Dan krijg ik verschillende merken als AWA, Teac en Mistral.
Maar schema's of servicedocs zijn niet te vinden.

Met vriendelijke groet,

Arjan

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 24-07-2011, 14:36 (4685 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Multitech en Audiosonic golden in de jaren 60 en 70 als ramsj-merken.
Plastic, goedkoop en slecht.
Of ze later hun leven hebben verbeterd weet ik niet. 't Is wel te hopen.

Groet,
Han

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-07-2011, 20:18 (4684 dagen geleden) @ Verdicom

Die merken zijn altijd ramsj gebleven, maar de algemene kwaliteit van goedkope audioapparatuur uit de regio China is ook niet altijd helemaal belabberd. Het innerlijk doet me sterk denken aan sommige inkoopproducten van Philips, maar zegt me zo nog niet direct wat.

Is wel een heel ander apparaat dan ik eerst dacht. Ik ga nog wat speuren.

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600 -- opgelost

door Arjan Havelaar @, 06-06-2012, 21:37 (4366 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Beste mensen,

Het is alweer een hele poos geleden dat ik dit topic heb geopend, maar ik wil toch nog melden dat ik het probleem inmiddels heb kunnen oplossen.
Weliswaar niet volgens de officiele manier, maar het werkt.
Het probleem was als volgt. Het versterker IC zit nog een enable ingang op.
Als je de radio met de schakelaar bovenop 'uitschakelt' dan blijft de voeding op het versterker IC staan, maar valt het enable signaal weg.
Dat enable signaal zat via een of ander vreemd circuit, waar ik niet goed wijs uit kon worden.
De spanning op de enable ingang werd niet hoog genoeg meer om het versterker IC te activeren.
Ik heb het opgelost door de weerstand die tussen de enable ingang en dat vreemde circuit zat weg te halen, en de enable ingang gewoon met de voedingspen van het IC te verbinden.
Het is niet energiezuinig, maar deze radio's werden door de eigenaar alleen op vakantie gebruikt (niet op batterijen).

Met vriendelijke groet,

Arjan Havelaar

Geen geluid MT-Logic CDDVD-600 -- opgelost

door Polley, 16-10-2012, 14:47 (4235 dagen geleden) @ Arjan Havelaar

Heb je ook fotos van je oplossing ik weet niet op welke ic je de verbinding hebt gemaakt en ik heb hetzelfde probleem.... Op de data sheet kon ik die enable pin niet vinden....

powered by my little forum