BELCO A.C. Bridge BR-8 (Algemeen)

door DICK COLLIGNON, 22-07-2011, 16:12 (4683 dagen geleden)

Ik heb pas een BELCO AC Bridge BR-8 gekocht. Weerstand metingen gaat goed, ik kan echter geen condensatoren en spoelen meten.

De oscillator links boven in het schema werkt, een toon van circa 1000 Hz, onafhakelijk van de selector 1 dat is de keuze draaischakelaar voor het kiezen van T, wikkelverhouding van een trafo, C, condensatoren, L spoelen en R weerstanden.

De meetversterker onderin het schema werkt ook. Het probleem zou dan moeten zitten in het omschakeldeel rechts bovenin???

Wie weet hier iets meer van

mvg

Dick

[image]

BELCO A.C. Bridge BR-8

door soundman2 @, Wouw, 22-07-2011, 16:29 (4683 dagen geleden) @ DICK COLLIGNON

Zoals ik al aangaf, worden transistor gerelateerde vragen zonder meer weggemodereerd op het NFOR, zelfs geen verwijzing.


Ik vond hier een gebruiksaanwijzing en een schema, voor zover je dat zelf nog niet gevonden hebt.

Soundman2

BELCO A.C. Bridge BR-8

door DICK COLLIGNON, 22-07-2011, 16:31 (4683 dagen geleden) @ soundman2

Bedankt voor de info, deze handleiding had ik ook al gevonden. Maar als ik de instructies opvolg kan ik geen condensatoren meten.

BELCO A.C. Bridge BR-8

door soundman2 @, Wouw, 22-07-2011, 16:56 (4683 dagen geleden) @ DICK COLLIGNON
Gewijzigd door soundman2, 22-07-2011, 17:00

Als ik zo naar het schema kijk komen voor C meting nog twee extra componenten in het circuit, de potmeter loss/balance en de condensator van 0,1uF. De potmeter kan onderbroken zijn, en is eenvoudig te meten, de condensator kan capaciteitsloos zijn. De meetschakeling is een brug van Wheatstone. De C van 0,1uF moet precies die waarde hebben om nauwkeurig te meten.

Soundman2

BELCO A.C. Bridge BR-8

door Ted Mooren @, Amsterdam, 22-07-2011, 17:39 (4683 dagen geleden) @ soundman2

Deze kennelijk welbewuste stemmingmakerij behoeft rechtzetting.
Een moderator van het NFOR heeft per e-mail (17.04 uur) naar het TRAFO doorverwezen en ook jou een e-mail (17.08 uur) gestuurd met vermelding van het e-mailadres van de poster, zodat je je info aan poster kwijt kunt.

Ted Mooren.

BELCO A.C. Bridge BR-8

door soundman2 @, Wouw, 22-07-2011, 17:57 (4683 dagen geleden) @ Ted Mooren
Gewijzigd door soundman2, 22-07-2011, 17:59

Zonder verder een hele polemiek op te zetten, wil ik wel kwijt dat er op het NFOR vaker iets weggemodereerd wordt, zonder verdere aanduiding. Het is mijzelf meerdere malen overkomen om minder en ik ben er ook al eens hele tijd voor wegggebleven op het forum.
Een melding via email heeft niet de bedoelde uitwerking, omdat het forum (door mij)vaker wordt geraadpleegd dan de mailbox, zeker niet als je op een andere PC werkt.
Ik had overigens al aangegeven dat het item eigenlijk op het transistorforum thuishoorde en de moderator had simpel met reden een slotje op het topic kunnen zetten.
Een korte mededeling op het forum zelf, maakt een en ander wel direct duidelijk.
Vandaar mijn opmerking hier. Of het stemmingmakerij is laat ik over aan de moderatoren van het NFOR.
Als er toch verder gediscussieerd wordt, dan graag op het NFOR, want daar gaat het over.
Ik wil mensen helpen en reprimandes zit ik niet zo op te wachten.

Soundman2

BELCO A.C. Bridge BR-8

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-07-2011, 20:53 (4683 dagen geleden) @ soundman2

Je zou het aldaar op het beheersforum kunnen melden, dat is een betere plaats dan hier, zelfs al komen bepaalde discussies nog wel eens terug. Er wordt wel iets ruimer met slotjes omgegaan dan vroeger, moet ik zeggen.

Overigens is dit mijn laatste bericht hierover hier, aangezien het simpelweg off-topic is.

BELCO A.C. Bridge BR-8

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 22-07-2011, 21:31 (4683 dagen geleden) @ Ted Mooren

Gaarne elders of per e-mail uitvechten. Ik sluit dit deel van de thread.

Paul
Forumbeheer

powered by my little forum