Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ?? (Gezocht)

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 20-11-2022, 16:21 (494 dagen geleden)
Gewijzigd door johan van wijngaarden, 20-11-2022, 16:27

Hoi

Zoals titel vermeld

Zoek ik een snaren set voor de
Philips D8803 radio/cassette recorder
Ik heb de service manual wel
Maar kan nergens terug vinden
Wat de maten moeten zijn
Van de Snaartje,s

En zoek ook adres waar ik ze zou kunnen bestellen

[image]

Mvg johan

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-11-2022, 16:36 (494 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Johan,

Zoek uit welk type/model deckje er in gebruikt is.
Dat is aanknoop punt, niet gehele toestel.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 20-11-2022, 18:13 (494 dagen geleden) @ Maurice

Hoi Maurice

Oke,bedankt

In de manual zie ik ook dat niet terug

Een meer ervaren persoon is er voor mij mee bezig
Om te repareren,is voor mij een brug te ver zeg maar
Ik zal vragen of er iets op het cassette deel zelf staat van een nummer of zo

Mvg johan

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door soundman2 @, Wouw, 20-11-2022, 18:35 (494 dagen geleden) @ Maurice

Johan,

Zoek uit welk type/model deckje er in gebruikt is.
Dat is aanknoop punt, niet gehele toestel.

Het deck kan ik ook niet vinden in de SM van NOSTATECH. Wel het exploded view en de 12NC's van de snaren.
(pos 117 en 124)

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 20-11-2022, 19:12 (494 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Voor complete setjes zou je het op mfbfreaks.com kunnen proberen.

Als jou typenummer er niet tussen staat, inderdaad even op de sticker van het dekje kijken.

Philips vermeldde in de docs inderdaad alleen de 12NC's (servicenummers) en niet de afmetingen :-(

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Marbel @, Hoorn N-H, 20-11-2022, 19:26 (494 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Zou heel knap zijn als je deze snaartjes vindt, beter de maat nemen met een touwtje en een stukje plakband. Met deze maat even contact opnemen met Siem van Electro Andijk.

Succes!

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-11-2022, 19:37 (494 dagen geleden) @ johan van wijngaarden
Gewijzigd door Maurice, 20-11-2022, 19:39

Ik zal niet liegen, zat onder de 4 minuten.

D8803 is gelijk aan D8814 , wat extra dingetjes.
en de D8714

Enfin tik nummer in en je vind van alles.

Ook de BLOG D8814 Reparatie verslag


MET de gegevens van de snaren
En waar je ze kunt bestellen. zie BLOG voor de link
Once stripped down, rebelting is a 10-min job, I used belts SM10.4 and SS5.2 from Consolidated Electronics

[image]

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door soundman2 @, Wouw, 20-11-2022, 20:09 (494 dagen geleden) @ Maurice

Ik zal niet liegen, zat onder de 4 minuten.

Ik onder twee minuten en dan geen alternatieven, maar origineel Philips.
Als iemand zich uitgeeft als reparateur, moet hij ook behendig zijn in het zoeken van onderdelen.........

[image]

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 20-11-2022, 20:22 (494 dagen geleden) @ soundman2

Hoi

Zo , goeie tips

hier kan ik wel verder mee

Alle bedankt voor de hulp
Toch fijn dat er zo snel gereageerd word


Mvg johan

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door snameroc @, Etten Leur, 21-11-2022, 17:03 (493 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

Je zult eerder nieuwe tandwieltjes nodig hebben dan snaartjes.
Het gaat om dit loopwerk https://youtu.be/0OluQ41LLZo
En dit tandwiel. [image]

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door johan van wijngaarden @, omgeving Raamsdonk, 21-11-2022, 21:03 (493 dagen geleden) @ snameroc

Je zult eerder nieuwe tandwieltjes nodig hebben dan snaartjes.
Het gaat om dit loopwerk https://youtu.be/0OluQ41LLZo
En dit tandwiel. [image]

Hoi

Tandwieltje,s zijn goed
Snaartje is te ver uit gerekt

Mvg johan

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door snameroc @, Etten Leur, 21-11-2022, 23:19 (493 dagen geleden) @ johan van wijngaarden

De tandwieltjes zijn hooguit 2 cassettekantjes goed. Je kunt de tandjes en zo afduwen. Dat is een kwestie van aftellen.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 22-11-2022, 12:05 (492 dagen geleden) @ snameroc

Of misschien 4 cassettekantjes als het deck altijd droog bewaard is? Ik vermoed dat dat wel wat verschil maakt maar dat de meeste tandwielen zo goed als overleden zijn. Heb jij ook het idee dat vocht (ietsjes) verschil maakt?

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door soundman2 @, Wouw, 22-11-2022, 12:39 (492 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Je zou een siliconenafdruk kunnen maken van een intact tandwieltje, waarvan dan een aantal nieuwe van epoxy of iets dergelijks gegoten kan worden. Het is maar een idee.
Ik heb zo ook een mooi Philips deck weggedaan met defecte tandwielen, na een cassette. Ik heb niet meer de moeite gedaan om nog tandwieltjes te zoeken. Voor een paar centen was het deck binnen een dag verkocht.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door henk vdb @, Breda, 23-11-2022, 18:21 (491 dagen geleden) @ soundman2

Je zou een siliconenafdruk kunnen maken van een intact tandwieltje, waarvan dan een aantal nieuwe van epoxy of iets dergelijks gegoten kan worden. Het is maar een idee.

Er zijn over een periode van ongeveer drie jaar diverse pogingen gedaan met wisselend succes. Zie de uitgebreide draden op MFBFreaks forum "Gloeiende tandwiel pest".
Het oorspronkelijke materiaal is een ietwat flexibele soort kunststof, gebruikt om geen gebonk en geratel te krijgen. Er zijn vele soorten tandwielen gemaakt en je moet dus uitzoeken welk(e) tandwiel(en) je moet hebben. Als het vervangende tandwiel van hard plastic gemaakt is heb je grote kans dat het loopwerk koffiemolenachtige geluiden gaat maken. Niet echt een probleem als het tandwiel alleen voor snelspoelen gebruikt wordt, maar wel een probleem als het het vliegwiel en/of de toonas aandrijft. Ik zou dan (nog niet uitgeprobeerd) proberen het tandwiel te smeren met iets van Molykote of ander op silicone gebaseerd vet, dat bv. in de modelbouw wel gebruikt wordt. Helemaal het zelfde zal het waarschijnlijk niet meer worden.
Tandwielen van hetzelfde materiaal ben ik ook tegengekomen in CD-loopwerkjes (bv. D6800) en in de aandrijving van CD-lades (bv. CD850). Natuurlijk zijn al deze tandwielen verschillend van vorm :-| .

Zoek goed uit welk(e) tandwiel(en) je moet hebben, ik weet bijvoorbeeld dat er in de N2415 2 verschillende types loopwerken toegepast zijn met elk VERSCHILLENDE tandwielen!


Succes ermee, alle oorspronkelijke nog werkende tandwielen van dat materiaal zijn tijdbommen.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-11-2022, 19:51 (491 dagen geleden) @ henk vdb

Ze zitten helaas ook in de wat latere revisies van videorecorders met een charly deck. Oorspronkelijk werden die ook wel koffiemolens genoemd, maar met zo'n polyurethaan tussenwiel was in elk geval het snelspoelen opeens een stuk stiller.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-11-2022, 21:00 (491 dagen geleden) @ henk vdb

Ik heb in mijn N2554 (toch niet de minste uit hele serie) beide tandwielen vervangen door standaard hard plastic versie.
Totaal geen last van welk bij geluid dan ook.
Besteld MFB-Webshop.

Beide de fel witte zijn de 2 nieuwe, onder doorzichtige aandrijfwiel.
[image]

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door henk vdb @, Breda, 24-11-2022, 18:11 (490 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door henk vdb, 24-11-2022, 18:13

<grapjas mode on>

Oeioeioei Maurice, zie ik dat nou goed? Dat loopwerkframe lijkt wel zamac....
Alle onderdelen demonteren en het chassis goed insmeren met een dikke laag emailleverf van goede kwaliteit die gegarandeerd niet barst, dan kan het nog decennia mee. :-D

<grapjas mode off>

Dat is wel een loopwerk van goede kwaliteit, in tegenstelling tot de volkunststof loopwerken.:)
Zal wel een duur deck geweest zijn destijds.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-11-2022, 22:25 (490 dagen geleden) @ henk vdb

Henk,
zeker dat deze vroeger heel duur geweest is.
Volgens mij is gewoon alu, tenminste dat hoop ik.
Toen deze bij mij arriveerde zou je er nog geen 10€ voor gegeven hebben zo
slecht zag die er uit.
Kunst is er doorheen te kijken.

Zit een index systeem op wat jaren later pas bij de DCC opnieuw is gebruikt.
Hier reparatie verslag

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door snameroc @, Etten Leur, 24-11-2022, 20:33 (490 dagen geleden) @ Maurice

Hier loopt het tandwiel niet tegen de toonas zoals bij de kunststof loopwerken. Bij deze is de capstan direct drive en een apparte motor voor de plastic tandwielen. Bij de kunststof loopwerken komt er ook veel meer kracht op ivm opwikkel omtrek van begin tot eind van de cassette

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door henk vdb @, Breda, 22-11-2022, 15:13 (492 dagen geleden) @ snameroc

De tandwieltjes zijn hooguit 2 cassettekantjes goed. Je kunt de tandjes en zo afduwen. Dat is een kwestie van aftellen.

En dan moet je GEEN uitlopende plak-wiskop hebben anders wordt het nog niet eens 1 kantje.... Kans is heel groot dat die wiskop ook verdacht is.

Philips D8803 radio/cassette recorder snarenset ??

door snameroc @, Etten Leur, 22-11-2022, 18:18 (492 dagen geleden) @ henk vdb

Klopt helemaal. Ik heb de afgelopen weken 4 radiorecorders hersteld met dit loopwerk.
Allemaal 2 nieuwe tandwielen , bij 3 van de 4 de wiskop, bij 2 voor de zekerheid een nieuwe snaar en nu komt het bij een een vliegwiel. https://youtu.be/Prm7hDQFgb0

powered by my little forum