Van deze trafo zou ik graag meer weten, ik schat 24 volt maar hoeveel amps en nog wat spanningen en waar zou die uit komen??![[image]](images/uploaded/202606011532076a1da5f7d6fc2.jpg)
alvast dank.
Henk
--
HJD
trafo
door soundman2
, Wouw, 01-06-2026, 17:36 (12 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door soundman2, 01-06-2026, 18:05
Lijkt op een Philips C-core. Staan daar niet ergens nog meer nummers op?
Anders kun je alleen de kernoppervlakte proberen te bepalen voor het vermogen , de diverse spanningen en bij de draaddiktes horend maximale stromen.
Waar is de schatting van jou op gebaseerd?
trafo
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 01-06-2026, 19:01 (12 dagen geleden) @ Doeve
Februari 1978, productie Wetzlar.
35831 is de staart van een 12NC, meer zal er inderdaad niet op staan. Helaas ken ik dit nummer niet.
trafo
door Maurice
, Dordrecht, 03-06-2026, 19:50 (10 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Deze is van een VCR N1502 bv.
type: 33752
Manual geeft dan aan dat het een T1= Mains 4822 146 80081 zou zijn.
![[image]](images/uploaded/202606031747126a2068a03ee14.jpg)
trafo
door Maarten Bakker
, Haarlem/Delft, 04-06-2026, 13:00 (9 dagen geleden) @ Maurice
Helaas wat je al schrijft: het nummer in de servicedocumentatie komt niet overeen met het nummer op de trafo. Dat is van 1963 t/m 2000 het geval geweest en zorgt voor veel puzzelwerk.
Het nummer op de trafo, voor zover het met een 3 begint, is de staart (laatste 5 cijfers) van een 31xx xx8 3xxxx nummer. In servicemanuals wordt 4822 14x xxxxx gebruikt voor diverse soorten trafo's
In dit geval sluit ik me erbij aan dat hij waarschijnlijk uit een versterker komt. De trafo in de 777 lijkt er uiterlijk zeer sterk op. Misschien aan de hand van het schema uit te vissen of de aansluitingen overeen komen.
trafo
door franc
, Loosbroek, 01-06-2026, 21:10 (12 dagen geleden) @ Doeve
Hoi Henk,
Ik zie zo snel de grootte niet en wat is het gewicht?
Ik herken hem misschien wel.
En vermoed dat deze afkomstig is uit een HiFi receiver/versterker/combi.
Te denken aan 777 receiver, 888 combi.
Qua jaartallen vallen deze ook in eerder genoemde periode.
In dat geval zal de secundaire spanning ca 2 keer 30V bij ca 3A liggen.
En gezien de wikkelingen zullen er tevens aftakkingen daarvan mogelijk zijn.
In dat geval een universeel toepasbare trafo!
Groet Frank
trafo
door verbeek
, Zutphen, 02-06-2026, 20:47 (11 dagen geleden) @ Doeve
Gewijzigd door verbeek, 02-06-2026, 20:49
Gezien de grootte van het stickertje
schat ik zo 65-70W aan vermogen.
Tenminste als de trafo zo 10,5 bij 12cm en 6cm hoog is.
Eenzelfde soort met deze afmetingen zitten ook in de VR2020 video2000 recorders. Het vermogen wat deze recorders opnamen uit het net was 65 tot 70 W.
Gr. Paul
trafo
door Doeve
, Borgercompagnie, 11-06-2026, 23:07 (1 dag en 12 uur geleden) @ verbeek
Ik heb de doc van de 777 gevonden en ik denk dat dit inderdaad de juiste trafo is, klopt allemaal. maar wie sloopt nou zo een versterker. ook geen idee hoe ik er aan kom.
--
HJD