Opnemen van muziek van de radio...hoe doen jullie dat? (Computertechniek)

door verbeek @, Zutphen, 22-07-2009, 12:27 (5390 dagen geleden) @ Piet Blaas

Piet,

Het probleem ken ik, en omdat de cassetterecorder ook passé is, gebruik ik sinds enige jaren een digitale memorecorder. Memorecorder? Ja, want van degene die ik heb je de keuze tussen microfoon of line-input ingang.

Er zit een FM-stereo radio in met als antenne de draadjes naar je oortjes. Dat dat niet ideaal is kan je je voorstellen. Even zwaaien met het draadje en daar gaat je ontvangst over in ruis.
Om programma’s op te nemen gebruik ik een wereldontvanger, de Sony ICF7600GR. Deze heeft een line-output, naast de koptelefoonaansluiting. Na een kleine modificatie kan deze nu ook op de kabel aangesloten worden.

Programma’s worden opgenomen in MP3 met de keuze op te nemen in diverse bitsnelheden (met 128kbit/sec in stereo als hoogste resolutie). Dat kan twee uur, daarna is het geheugen vol. Dan worden de bestanden op de pc gezet.
Dat is dus ook het minpuntje van deze dingen, het werkt niet met een los geheugenkaartje.
Maar misschien dat dit tegenwoordig dat wel kan. Ik kan er in ieder geval goed mee leven.

Gr. Paul


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum