Schema ITT TV (Toestel of techniek)

door Gaston @, Halle, België, 28-12-2008, 01:51 (5592 dagen geleden) @ Frans

Hallo Gaston,

De fout is, alleen beeld geen klank.
Ik heb eindelijk nog niet naar de fout gezocht,ik dacht eerst een schema
dan heb ik wat meer inzicht en ben ik al half weg.
Maar zoo te zien zal het zeer moeilijk zijn voor een schema te vinden.
t'ja dan word het maar zoeken zonder schema.
Misschien toch even vermelden,het chassie is een PICO S3 misschien helpt
dat nog wat vooruit.

Groeten Frans,

Frans,
Die PICO S3 doet niet zo direkt een belletje rinkelen, maar de toestellen uit die periode hadden meestal een TBA120 als 5.5 Mhz middenfrequent/detector gevolgd door een versterker met discrete componenten met BD233/234 als audio-eindtrap.
Later is die eindtrap vervangen door een TBA800.
Nog later is de combinatie TBA120 / TBA800 vervangen door één TDA1035 die samen met de video-middenfrequent (TBA1440) op één uitwisselbare printmodule gemonteerd was.
Hoe dan ook, met een scoop is die fout relatief gemakkelijk te traceren. Op de TBA120 moet je op pin 14 de zgn 5.5Mhz audio-intercarrier vinden, op pin 8 zit de audio output (als je een zender ontvangt uiteraard).
Op de TBA800 komt het LF audiosignaal binnen op pin 8 en op pin 12 zit de luidspreker (via een elco van +/- 470µF).
Op de TDA1035 komt de 5.5 Mhz intercarrier binnen op pin 1 en op pin 9 wordt de luidspreker aangesloten via een condensator van 470µF (de luidspekerimpedantie is 16 ohm !)
Misschien wel eerst de voeding voor deze IC's eens nazien.
Daarvoor zou 'k willen verwijzen naar de datasheets zolang je geen schema gevonden hebt.
Op de 1035 zit ook nog een mute-instelling en een audiovolume-preset. Het audiosignaal loopt ook niet via de audio-volumepotmeter. Deze regelt een gelijkspanning naar dit IC.
En terwijl je bezig bent, misschien ook de luidsprekeraansluitingen eens nazien op slechte contacten in de stekkers. De luidspreker zelf zou ook kunnen defect zijn (eigen ervaring ooit na enkele avonden gepuzzel ;-)!
Alvast succes met het zoekwerk !
Indien gewenst scan ik je de paginas waarop deze audioschakelingen staan.
Gaston


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum