performance van forumsoftware (tip) (Computertechniek)

door Paul Brouwer @, Haarlem, 22-10-2009, 22:23 (5300 dagen geleden)
Gewijzigd door Paul Brouwer, 22-10-2009, 22:27

Hallo allemaal,

Zo'n anderhalve maand geleden was ik op zoek naar een DVD-to-IPod converter en vond op een gerenomeerde site het gewenste
programma. Na het gedownload te hebben en geïnstalleerd te hebben, bleek er toch een zeer geraffineerd virus in te zitten die
elke vorm van protectie eerst uitschakelde en vervolgens ongehoord z'n gang ging.

Wat ik ook deed of probeerde, dit loeder was niet meer te verwijderen en restte er niets anders dan een wat oudere image terug te
zetten.

In dit geval mocht ik echt van geluk spreken dat ik sinds jaar en dag alle kritische data op een server bewaar en vandaar benader
en gelukkig zeer weinig data verloren had.

Na het terugzetten van de image werkte alles aanvankelijk goed maar ging net als het NFOR ook het NTF erg traag reageren/werken,
waar ik geen verklaring voor had.

Zoeken naar de oorzaak in de software bleek zonder resultaat. Het feit wilde dat mijn web-provider rond dezelfde tijd de PHP-software
naar een hogere versie ge-upgrade had wat mogelijk tot niet meer herkennen van bepaalde instructies zou kunnen leiden.
Ook dit bleek niet de oorzaak te zijn. Toen ik bij pure toeval op een andere lokatie op een PC met oudere software dan ik zelf thuis
gebruik beide fora opende, liepen beide fora als een zonnetje.

Kortom, de oorzaak moest lokaal gezocht worden.

Uiteindelijk viel het kwartje en bleek de opbouw van het "cookie" van de huidige forumsoftware-versie anders te zijn dan die
uit de oudere versies. Na het leegkieperen van die "koektrommel" liepen ook hier beide fora weer zoals het was.

Een lang verhaal samengevat, betekent het dat als het forum "niet vooruit te branden is" je gewoon alle cookies moet verwijderen.
Het nadeel is wel dat jij alle bewaarde login-gegevens van diverse sites zult verliezen en opnieuw in moet voeren.

Groet,
Paul

--
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum