performance van forumsoftware (tip) (Computertechniek)

door Pieter Vos @, 24-10-2009, 16:31 (5288 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hallo allemaal,

Na het terugzetten van de image werkte alles aanvankelijk goed maar ging net als het NFOR ook het NTF erg traag reageren/werken,
waar ik geen verklaring voor had.

Uiteindelijk viel het kwartje en bleek de opbouw van het "cookie" van de huidige forumsoftware-versie anders te zijn dan die
uit de oudere versies. Na het leegkieperen van die "koektrommel" liepen ook hier beide fora weer zoals het was.

Een lang verhaal samengevat, betekent het dat als het forum "niet vooruit te branden is" je gewoon alle cookies moet verwijderen.
Het nadeel is wel dat jij alle bewaarde login-gegevens van diverse sites zult verliezen en opnieuw in moet voeren.

Groet,
Paul

Hallo Paul,

De traagheid van het NFOR (en in mindere mate bij het NTF) had ik ook al ondervonden. Zonder werkelijke kennis van browser software had ik al proberend ontdekt dat na het opruimen van de prive gegevens (inclusief de cookies) deze sites weer goed gingen werken.

Vooral als ik een bericht wilde plaatsen op het NFOR ging dat heel moeizaam. De enige manier waarop het nog wilde lukken was door het bericht eerst in een tekstverwerker aan te maken en dan vlug kopieren naar het tekst venster bij Reageer op dit Bericht. Dan direkt verzenden. Toon Voorbeeld niet gebruiken want dan ging de zaak weer dichtzitten.

Ik heb gedacht dat de traagheid zou kunnen liggen aan het feit dat ik met Linux (Ubuntu 8.04) en Firefox 3.0 voor Linux werk. Maar blijkbaar kan het ook ontstaan onder Windows.

Groet, Pieter.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum