Philips 567 MFB middentoner reparatie (Toestel of techniek)

door Tonmeister Henk † @, Leeuwarden, 26-02-2014, 22:02 (3711 dagen geleden) @ snameroc

Overigens heb ik ook de 544 en die vind ik mooier klinken .

Dat kan zo maar van de ruimte komen waar je ze gebruikt , de woofer van de 567 doet meer dan in menige ruimte goed is . Voor mijn eerder genoemde steenwol "modificatie" had ik hier ook last van , daarna een stuk minder . Heb hier nu nog 6 stuks 544 staan , ook met steenwol en volledig voorzien van nieuwe elco's (de grote jongens ROE , de rest Elna en Panasonic) Draaien nog steeds fantastisch , al gebruik ik ze thuis niet meer . Ik gebruik ze nog wel eens als ik een rouwdienst moet opnemen waarbij vaak favoriete muziek van de overledene gedraaid wordt . In de meeste kerken zijn de geluidsinstallaties hier totaal niet op berekend .
In dit soort situaties zijn MFB's goud waard . De 544 is compact , echt overal op aan te sluiten , heeft afgeronde hoeken waardoor hij minder gauw beschadigd en ze presteren in een grote ruimte als een kerk onvoorstelbaar goed : In de Koepelkerk alhier staat het grootste orgel van Friesland , 3 klaviers , 49 stemmen . Als ik daar een opname van hetzelfde orgel afspeel is dit grote orgel eenvoudig te overstemmen met slechts 4 544's !
In mijn visie dus nog steeds een (zwaar) ondergewaardeerd systeem !

Groet , Henk

--
Nuntius Transmittendus !


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum