Nieuwe Pll gestuurde fm zender. (Aangeboden)

door Otto @, Drenthe, 22-09-2014, 19:45 (3506 dagen geleden) @ Matthias Meijer
Gewijzigd door Otto, 22-09-2014, 20:10

Kan natuurlijk nog veel goedkoper voor (vrijwel?) hetzelfde ding bij Ali.

Weet ik, maar ik bleef eerst even in Nederland. Bij Ali heb ik wel een traytje van die losse IC's gekocht om mee te experimenteren. Ik besef nu dat ik een verkoopthread zwaar aan het vervuilen ben, dus aan Paul het verzoek om het af te splitsen als het storend wordt. Het zendertje zelf heb ik ooit in een standaardkastje overgezet:

[image]

Ik wilde het gebruiken om mijn AM-zendertje van MP3 muziek te voorzien. Daarvoor heb ik het printje uit het zendertje overgezet op draagprintje met daarop een opamp en wat handige connectoren gemonteerd:

[image]

Het audioniveau op de ingang van het zendertje is namelijk te laag voor de AM-zender. Met de opamp versterk ik het signaal een beetje. Met dit kastje heb ik een hele tijd mijn AM-zender van muziek voorzien. Intussen heb ik een andere speler, maar deze doet het nog prima. Het grappige is dus dat ik daarmee gelijk twee zenders in de lucht had (AM en FM). Het bereik is trouwens veel verder dan wat René beweert. Op een meter of dertig is het nog prima te ontvangen op een zakradiootje. Het bereik is zeker vergelijkbaar met de AM-zender.

Otto


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum