Behoud van D2935 frontje (Toestel of techniek)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 05-04-2016, 09:13 (2935 dagen geleden)

Eerder is hier gesproken over de Philips D2935. Dit is een draagbare uitvoering van de bekende D2999 ontvanger. Er zitten vaak barsten in het frontje.

Nu heb ik vorige week een D2935 kunnen kopen, en het frontje is nog helemaal gaaf en barstvrij! Dat wil ik natuurlijk graag zo houden. Is er iets wat je met het frontje kunt doen om barsten te voorkomen?


De verschillen tussen de D2999 en de D2935 zijn overigens best klein. De D2935 bleek iets groter te zijn dan ik had verwacht, 32cm breed. Het ontvangprincipe is helemaal gelijk (namelijk PLL dubbelsuper met 1e IF 55000kHz en 2e IF 455kHz) aan de D2999.
Uiteindelijk is de D2999 ook mobiel te gebruiken, hij kan op 6 D-cellen werken net als de D2935. En je kunt de D2935 ook als tafelmodel gebruiken, hij heeft een uitklapbaar steuntje daarvoor, maar dan zitten de knoppen wel aan de bovenkant.
De D2999 heeft meer geheugens (16 tegen 9), een grote extra luidspreker (die ik meestal uit heb staan) en een klokje (echt waar, een klokje, tjonge, dat hadden we verder nog helemaal niet). Ja, en een extra toonknopje, hij heeft aparte bass- en treble-regeling en de D2935 heeft maar 1 toonregelaar.
Blijft als belangrijkste verschil denk ik over, de andere vorm, waardoor de D2999 toch iets makkelijker als "base" station te gebruiken is.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum