Philips 22RHxxx serie - wie heeft geluisterd (Toestel of techniek)

door René1968, 19-06-2016, 06:12 (2840 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Zelf heb ik meegewerkt aan deze demo,
Waar men duidelijk het verschil kan horen tussen de speakerset.
Natuurlijk speelt de ruimte akoestiek ook mee.
Hang maar eens gordijnen voor de ramen wordt de akoestiek ook weer anders.
De kleine RH 422 past heel goed in een kleinere ruimte wat dan verrassend goed klinkt
Dat viel mij op dat we vorige week thuis de spullen aan het testen waren.
Het kleine setje heb ik ook in het zwart. En al eens mogen spelen aan een buizen versterker
Wat hele mooie prestaties gaf.
Bij sommige Hifi zaken kon je speakers op zicht nemen om het thuis te proberen
Wat het beste past.in de ruimte.. En goed klonk.
De moderne speakers bij de kleine Hifi setjes halen het niet bij deze speakers uit eind jaren 60 begin Jaren 70.het geluids beeld valt en staat met de grote van de kast.alleen daar komt weer het W.A.F .
Woman Accepance Factor om de hoek kijken de meeste vrouwen vinden het verschrikkelelijk grote speakers in de kamer. Maar juist de grote kasten bepalen het geluid.
Ieder mens hoort het op zijn manier elk oor hoort het anders naarmate men ouder wordt en andere omstandigheden neemt het gehoor af dus het frequentie bereik wordt anders.
' S middags werd even de demo verstoord door een plensbui wat op de lichtkoepel viel
Het leek wel of ik een oude 78 t plaat draaide gelukkig hield het snel op en kon men ongestoord genieten.
De platenspeler hebben we ook gekozen in de tijd dat deze speakers verkocht werden.
De Philips versterker sloot beter aan bij de boxen dan de Akai .
Wat we eigenlijk wilden laten horen het verschil van verschillende Philips boxen uit de RH 4 xx serie
En dan gewoon ook op verzoek van de luisteraars omschakelen.
Je kan snel bij elke muziek even snel oo de knoppen drukken van ene set na de andere maar men ook de oren even laten wennen.
Wij hebben met plezier de demon stratie gedaan .
Zelf hebben deze opstelling gekozen om toch ook een stereo beeld te geven dan boxen op en inelkaar te stapelen. Wat toch aardig gelukt is
Zelf heb ik de avond ervoor in het midden achter in gestaan en gaf een goed beeld.
Door ons Jan Duin en ik hebben toch veel tijd ingestoken om snoertje met pluggen te maken
Want pluggen zijn er altijd af mede omdat men ze op een ander merk versterker ging gebruiken
En dan thuis in een wat beperkte ruimte de spullen te testen versterker was gereviseerd.
De omschakelkast.En de platenspelers die in de opslag stonden weer te testen en na te zien
Om het tot een mooie demo te brengen.
Platenspeler Philips 202 electronic GP 401 element Dual 1019 met Shure M44 MB element
[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum